Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dolnośląskie: Nowy most połączył oba brzegi Odry

0
Podziel się:

Ostatni fragment mostu w Łanach - nowej przeprawy łączącej oba brzegi Odry,
został w środę zabetonowany. Licząca blisko 300 metrów konstrukcja jest największym i
najważniejszym obiektem budowanym w ramach Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

Ostatni fragment mostu w Łanach - nowej przeprawy łączącej oba brzegi Odry, został w środę zabetonowany. Licząca blisko 300 metrów konstrukcja jest największym i najważniejszym obiektem budowanym w ramach Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

W rozmowie z dziennikarzami dyrektor oddziału Skanska we Wrocławiu, która jest odpowiedzialna za budowę mostu, Bogdan Rytwiński powiedział, że pierwsze prace budowlane rozpoczęły się w październiku 2009 r., ale z powodu powodzi w 2010 r. musiały zostać przerwane na ok. cztery miesiące. "Wszystko było tutaj zalane, ale mimo to postaramy się, żeby prace przy moście zakończyły się w połowie 2012 r." - mówił dyrektor.

Nowy most ma 284 m długości i waży ponad 7,3 tys. tony. Do jego budowy zużyto ponad 5 tys. m sześc. betonu i 740 ton stali. W środę zabetonowano ostatni, liczący ok. 160 cm fragment mostu, łącząc tym samym oba brzegi Odry. "Teraz, gdy most został połączony, czekają nas jeszcze prace wykończeniowe, czyli montaż instalacji, balustrad, nawierzchni, chodników i dróg rowerowych. Rozpoczniemy również budowę prowadzących do niego dróg dojazdowych" - tłumaczył Rytwiński.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia Bielany-Łany-Długołęka o długości ok. 38 km podzielona została na cztery główne etapy. Nowo powstały most nad Odrą jest częścią najbardziej skomplikowanego technicznie, liczącego blisko 6 km fragmentu całej inwestycji. Oprócz tej przeprawy powstają tam także dwa inne mosty, dwie estakady nad terenami zalewowymi oraz 14-metrowy wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach. Prace mają się tam zakończyć pod koniec stycznia 2013 r.

Wicemarszałek woj. dolnośląskiego Marek Łapiński podkreślił, że Wschodnia Obwodnica Wrocławia będzie miała ogromne znaczenie nie tylko dla wrocławian, ale także dla wszystkich mieszkańców aglomeracji wrocławskiej. "Połączy gminy otaczające Wrocław, otwierając równocześnie trasę S-8 na południe regionu" - dodał.

Budowa obwodnicy jest finansowana z budżetu województwa, Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, a niektóre jej elementy także z budżetów m.in. gmin Wrocław i Siechnice.(PAP)

mic/ je/ mag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)