Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Druga edycja cyklu Opera Rara rusza w marcu w Krakowie

0
Podziel się:

Zapomniana do niedawna na dwa stulecia opera "La Fida Ninfa" Antonia
Vivaldiego zainauguruje 4 marca w Krakowie tegoroczną edycję cyklu Opera Rara - podali
organizatorzy w czwartek na konferencji prasowej.

Zapomniana do niedawna na dwa stulecia opera "La Fida Ninfa" Antonia Vivaldiego zainauguruje 4 marca w Krakowie tegoroczną edycję cyklu Opera Rara - podali organizatorzy w czwartek na konferencji prasowej.

Opera zostanie wykonana w wersji koncertowej na deskach Teatru im. Juliusza Słowackiego. Wystąpią m.in. Jennifer Holloway, Tilman Lichdi i Christian Senn z towarzyszeniem francuskiego Ensemble Matheus, pod batutą Jean-Christophe Spinosi`ego.

Opera Rara to powołana do życia w ubiegłym roku w Krakowie cykliczna impreza, prezentująca spektakle święcące tryumfy na scenach najważniejszych teatrów operowych oraz festiwali we Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii czy Niemczech.

Według organizatorów, już po pierwszej edycji Opera Rara została dostrzeżona przez media i środowisko muzyczne w kraju oraz za granicą za ważne i wartościowe wydarzenie.

"Kraków jako istotne miejsce prezentacji muzyki dawnej jest dostrzegany w tej chwili przez wszystkie ogólnoświatowe media branżowe" - podkreśliła na czwartkowej konferencji prasowej dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, Magdalena Sroka.

Na tegoroczny cykl złożą się cztery spektakle, które będą zaprezentowane w Krakowie w: marcu, maju, październiku i grudniu. Po marcowym spektaklu, będą to kolejno: "Ottone in villa" Antonia Vivaldiego, "Olimpiade" Giovanniego B. Pergolesi`ego i "Alcina" Georga F. Haendla.

Organizatorem cyklu Opera Rara jest Krakowskie Biuro Festiwalowe. Tegoroczny budżet imprezy zaplanowano na 1,8 mln zł. Według organizatorów, ponad 70 proc. tej kwoty pochłoną honoraria i koszty sprowadzenia artystów do Krakowa.(PAP)

czo/ ls/ dym/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)