Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Enea kupiła 69,58 proc. akcji Elektrociepłowni Białystok

0
Podziel się:

Poznańska Enea kupiła od francuskiej firmy Soci,t, Nationale d'lectricit,
et de Thermique (SNET) 69,58 proc. akcji Elektrociepłowni Białystok - poinformowała Enea. Umowę w
tej sprawie podpisano w środę.

Poznańska Enea kupiła od francuskiej firmy Soci,t, Nationale d'lectricit, et de Thermique (SNET) 69,58 proc. akcji Elektrociepłowni Białystok - poinformowała Enea. Umowę w tej sprawie podpisano w środę.

Jak podkreślono w komunikacie, to kolejny etap rozwoju Enei, która "zwiększa swoje moce kogeneracyjne (wytwarzania wspólnie prądu i ciepła - PAP) oraz odnawialne źródła energii".

W grudniu 2008 roku Enea kupiła od Skarbu Państwa 30,36 proc. akcji Elektrociepłowni Białystok. Obecnie poznańska grupa energetyczna ma blisko 100 proc. akcji tej elektrociepłowni; 0,06 proc. akcji należy do pracowników białostockiego przedsiębiorstwa.

"Staliśmy się głównym akcjonariuszem nowoczesnego, uzyskującego dobre wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Ta transakcja pozwala nam na przejęcie kontroli operacyjnej nad elektrociepłownią i objęcie jej konsolidacją. Co - jestem przekonany - pozytywnie wpłynie na wyniki naszej grupy w kolejnych miesiącach" - podkreślił cytowany w komunikacie prezes Enei Maciej Owczarek.

Elektrociepłownia Białystok to jedno z największych przedsiębiorstw regionu. Jej głównym zadaniem jest produkcja energii cieplnej. Największym odbiorcą podstawowego produktu elektrociepłowni jest Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Białymstoku, które kupuje 92 proc. ciepła wytwarzanego przez zakład.

Elektrociepłownia wytwarza również energię elektryczną i parę technologiczną na potrzeby szpitali i zakładów przemysłowych. Zatrudnia 187 osób i jest znaczącym pracodawcą na rynku lokalnym.

Grupa Kapitałowa Enea produkuje i dystrybuuje energię elektryczną. Firma sprzedaje blisko 16 proc. energii elektrycznej wykorzystywanej w Polsce, a sieć dystrybucyjna obejmuje 20 proc. powierzchni kraju. Swoje usługi sprzedaje 2,3 mln odbiorców, w tym ponad 2 mln klientów indywidualnych oraz ok. 0,3 mln biznesowych. (PAP)

dol/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)