Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Firmy z wschodniej Polski zrealizowały kontrakty warte ok. 280 mln zł

0
Podziel się:

Ponad 280 mln zł wynosi wartość kontraktów zrealizowanych przez firmy,
które uczestniczyły w ankiecie PAIiIZ ws. efektów Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.

Ponad 280 mln zł wynosi wartość kontraktów zrealizowanych przez firmy, które uczestniczyły w ankiecie PAIiIZ ws. efektów Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.

Realizowany przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych program skierowany jest do firm z pięciu województw Polski wschodniej: lubelskiego, podđkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.

Od 2010 r. w jego ramach zorganizowano 103 międzynarodowe wydarzenia promocyjne - firmy ze wschodniej Polski uczestniczyły w 47 targach, 39 misjach szkoleniowych, sześciu misjach przyjazdowych, a także forach gospodarczych i konferencjach zagranicznych.

W sumie - jak wynika z informacji PAIiIZ - dotychczas uczestniczyło w nich 1278 przedsiębiorców oraz 357 przedstawicieli samorządu ze wschodu Polski. Wszystkie wydarzenia były dofinansowywane.

Z rozesłanej przez Agencję ankiety, na którą odpowiedziało 148 przedsiębiorców, wynika, że udział w programie przyniósł im 507 kontraktów na łączną kwotę 283 mln zł.

Ponadto inwestycje w nowy sprzęt do realizacji pozyskanych kontaktów wyniosły ponad 6 mln zł, na rozwój zakładów (budowa nowych hal czy linii produkcyjnych) poszło 11 mln zł. Zadeklarowano też 13,2 mln zł na budowę nowej fabryki.

Z ankiety wynika, że średni wzrost eksportu w firmach uczestniczących w programie wyniósł 63 proc., natomiast sprzedaż i produkcja skoczyły odpowiednio o 18 i 19 proc.

Dyrektor Biura ds. Realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej w PAIiIZ Monika Gąsiorowska powiedziała PAP, że przedsiębiorstwa coraz poważniej traktują możliwości ekspansji zagranicznej. Przyznała jednak, że zainteresowanie programem mogłoby być większe.

Badanie wykazało, że przedsiębiorstwom z branży lotniczej udało się podpisać 12 umów wartych 125 mln zł. Na niewiele mniejszą kwotę, 110 mln zł, udało się zawrzeć umowy przedstawicielom branży spożywczej.

Celem Projektu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej jest systematyczny wzrost konkurencyjności gospodarczej i atrakcyjności firm, produktów, usług i kapitału z tego regionu Polski. Założony efekt przewiduje przyspieszenie tempa rozwoju społeczno-gospodarczego wschodnich obszarów naszego kraju. Projekt przewidziano do realizacji na lata 2009-2015.(PAP)

stk/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)