Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Francuska firma kupiła terminal masowy w porcie w Gdyni

0
Podziel się:

Firma Atic Services, europejski lider w logistyce ładunków masowych, kupiła
100 proc. udziałów Morskiego Terminalu Masowego Gdynia Sp. z o.o. W poniedziałek w Gdyni została
podpisana umowa sprzedaży udziałów.

Firma Atic Services, europejski lider w logistyce ładunków masowych, kupiła 100 proc. udziałów Morskiego Terminalu Masowego Gdynia Sp. z o.o. W poniedziałek w Gdyni została podpisana umowa sprzedaży udziałów.

Terminal jest jedną ze spółek zależnych Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Proces prywatyzacyjny trwał ok. półtora roku.

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., Janusz Jarosiński poinformował PAP, że udziały zostały sprzedane za 60 mln zł. Kapitał zakładowy spółki wynosi 34,2 mln zł. Powiedział, że w umowie inwestor zapewnił 220-osobowej załodze przedsiębiorstwa 5-letnią gwarancję zatrudnienia oraz wypłatę każdemu zatrudnionemu premii prywatyzacyjnej w wysokości 6,5 tys. zł netto w następnym miesiącu.

Podkreślił, że Atic Services będzie prowadził działalność gospodarczą w Gdyni przez 30 lat, na taki okres zostały inwestorowi wydzierżawione teren i nieruchomości.

Jarosiński uważa, że "terminal nie wymaga inwestycji, bo w ostatnich latach został on zmodernizowany; dysponuje m.in. najgłębszym w gdyńskim porcie nabrzeżem o głębokości zanurzenia 13,5 m". Prezes spodziewa się, że po prywatyzacji terminal zwiększy ilość przeładunków. Podstawową działalnością Morskiego Terminalu Masowego Gdynia są usługi przeładunkowe i składowania ładunków masowych: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.

Jarosiński poinformował, że w 2010r. terminal przeładował ponad 4 mln ton ładunków. Po 7 miesiącach 2011 r. przychody terminalu z działalności wyniosły 34,5 mln zł a zysk 3,5 mln zł.

Atic Services jest europejskim liderem w logistyce ładunków masowych, głównie węgla. Firma występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem transportem oraz przeładowuje i składuje ładunki w portach morskich. Jej głównymi udziałowcami są ArcelorMittal i EDF Trading.

Spółki w gdyńskim porcie prywatyzowane są od dziesięciu lat. Do tej pory sprywatyzowano Bałtycki Terminal Kontenerowy, Portowy Zakład Transportu, Bałtycki Terminal Zbożowy oraz Portowy Zakład Techniczny. W najbliższych tygodniach ma być podpisana umowa sprzedaży udziałów spółki Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych. (PAP)

bls/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)