Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GDDKiA: kilka wariantów przebudowy drogi nr 16

0
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i
Autostrad (GDDKiA) ma kilka wariantów przebudowy drogi nr 16,
która łączy Mazury z trasą Warszawa-Gdańsk. Decyzję o wyborze
jednego z nich dyrekcja podejmie w przyszłym roku.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ma kilka wariantów przebudowy drogi nr 16, która łączy Mazury z trasą Warszawa-Gdańsk. Decyzję o wyborze jednego z nich dyrekcja podejmie w przyszłym roku.

Jak poinformował w poniedziałek PAP rzecznik prasowy GDDKiA Andrzej Maciejewski, w przyszłym roku Dyrekcja złoży też wniosek w Ministerstwie Środowiska w sprawie wydania decyzji środowiskowej dotyczącej inwestycji.

Jak podały poniedziałkowe media, trasa ma przebiegać przez jezioro Tałty, które ma być przecięte przez 850-metrowej długości most lub 350-metrowej długości estakadę. To wstępna decyzja GDDKiA. Ekolodzy uważają, że inwestycja zniszczy jezioro.

"Jednym z elementów przebudowy drogi nr 16 jest przejście obok Mikołajek (przez jezioro Tałty-PAP). Nie wiemy, czy będzie to 350- metrowa estakada, most, czy też jeszcze inne rozwiązanie. Nie wybraliśmy żadnego wariantu. Jest jeszcze na to za wcześnie. Prowadzimy analizy i konsultacje społeczne i na ich podstawie wybierzemy najlepsze rozwiązanie" - powiedział Andrzej Maciejewski.

Dodał, że jest kilka wariantów przebudowy drogi nr 16. "To jest przedmiot negocjacji, przedmiot dyskusji i konsultacji społecznych. Decyzje w tej sprawie będą zapadały najwcześniej w przyszłym roku" - powiedział. Zaznaczył, że wniosek do Ministerstwa Środowiska, w sprawie wydania decyzji środowiskowej, zostanie złożony w przyszłym roku.

"Czekamy na formalny wniosek" - powiedział w poniedziałek PAP Michał Milewski z wydziału prasowego Ministerstwa Środowiska. "Teraz nie bardzo jest co komentować. To jakieś spekulacje. Nie możemy komentować czegoś, do czego będziemy później zobligowani decyzją" - dodał.

Jak poinformowała GDDKiA w poniedziałkowym komunikacie, "nadrzędnym celem inwestora i projektantów przy wytyczaniu nowego przebiegu drogi jest maksymalne odsunięcie trasy od obszarów objętych ochroną."

"Obecny przebieg drogi krajowej nr 16 stanowi północną granicę Mazurskiego Parku Krajobrazowego. Warianty nowego przebiegu przesunięte są w kierunku północnym, tak by maksymalnie odsunąć trasę od granic parku. Ta ponad 50-kilometrowa trasa tylko na 2 kilometrach będzie graniczyła z parkiem krajobrazowym, na tym odcinku wszystkie warianty poprowadzone są jednym śladem" - czytamy w komunikacie.

GDDKiA poinformowała także, że efektem konsultacji społecznych jest przedstawiona przez Urząd Miasta i Gminy w Mikołajkach propozycja nowego wariantu drogi, odsuniętego na północ w stosunku do wariantów GDDKiA, zakładająca m.in. budowę mostu przez Tałty o długości 550 metrów. Propozycja ta jest obecnie analizowana. (PAP)

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)