Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek w poniedziałek zainaugurował ogólnopolską kampanię promocyjną pod hasłem "Wiejjj do Gdyni". Ma ona prezentować najważniejsze wydarzenia kulturalne i muzyczne, które odbędą się w mieście w najbliższych miesiącach.
"Warto przyjechać do Gdyni. Zwiać z miejsc gdzie jest nudno, gdzie nic się nie dzieje, bo bez względu na to jaki wybierzemy dzień, tydzień lub miesiąc, w Gdyni dzieje się na pewno coś niezwykłego" - podkreślił Szczurek w trakcie konferencji prasowej w Warszawie.
Hasło kampanii "Wiejjj do Gdyni" ma związek ze zlotem najwspanialszych żaglowców świata, uczestniczących w regatach The Tall Ships' Races. Gdynia będzie gospodarzem imprezy, która odbędzie się na początku lipca.
Miasto będzie się promowało na prawie 2 tys. billboardów w największych polskich miastach.
Gdynia zaprasza na festiwale muzyczne, m.in: Heineken Open'er Festival, Ladies' Jazz Festival, Festiwal Kultur Świata Globaltica, Festival Beach Party oraz wydarzenia kulturalne m.in.: Festiwal Polskich Filmów Fabularnych oraz teatralną Scenę Letnią w Orłowie.
Cykl letnich imprez zainaugurują pod koniec czerwca Cudawianki - z licznymi koncertami i pokazami artystycznymi. (PAP)
tgo/ ura/ woj/