Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GUS: Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej spadł w XII o 0,4 pkt. proc.

0
Podziel się:

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), opisujący obecne tendencje
konsumpcji indywidualnej, zmniejszył się w grudniu o 0,4 pkt. proc. do -18,9 proc. Wyprzedzający
wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje
konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,8 pkt. proc. do -26,9 proc. - podał GUS.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zmniejszył się w grudniu o 0,4 pkt. proc. do -18,9 proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,8 pkt. proc. do -26,9 proc. - podał GUS.

Z badania koniunktury wynika, że zarówno wskaźnik BWUK jak i wskaźnik WWUK jest ciągle niższy niż w grudniu 2008 r.

W listopadzie 2009 r. wzrósł zarówno Bieżący Wskaźnik Ufności Konsumenckiej (o 1,6 pkt. proc.) oraz Wyprzedzający Wskaźnik Ufności Konsumenckiej (o 2,0 pkt. proc.).

"W grudniu 2009 r. odnotowano poprawę ocen dotyczących osiągniętej sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 miesiącach), obecnego dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych, oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia oraz możliwości zaoszczędzenia pieniędzy (w najbliższych 12 miesiącach)" - napisano w komentarzu do grudniowego badania.

"Pogorszenie ocen odnotowano w odniesieniu do zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (zarówno w ostatnich jak i najbliższych 12 miesiącach) oraz oczekiwanej sytuacji gospodarczej kraju (w najbliższych 12 miesiącach)" - dodano.

Według GUS obserwowane w ostatnich miesiącach tendencje zmian nastrojów konsumenckich podtrzymują wcześniejsze oczekiwania dalszego utrzymania się, notowanej już w II i III kwartale 2009 r., tendencji do niewielkiego wzrostu dodatniej dynamiki spożycia indywidualnego. (PAP)

nik/ gor/ bos/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)