Notowania

wiadomości
31.05.2011 13:49

Ipsos: W maju ponowna poprawa nastrojów konsumenckich

W maju ponownie poprawił się optymizm konsumentów. Po gwałtownym obniżeniu nastrojów w marcu, jest to drugi miesiąc poprawy - wynika z opublikowanego we wtorek sondażu Ipsos.

Podziel się
Dodaj komentarz

W maju ponownie poprawił się optymizm konsumentów. Po gwałtownym obniżeniu nastrojów w marcu, jest to drugi miesiąc poprawy - wynika z opublikowanego we wtorek sondażu Ipsos.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów osiągnął poziom 83,5 pkt (+4 pkt). Nadal jednak nie powrócił do poziomu sprzed marcowego spadku, choć obecnie różnica w stosunku do najwyższego poziomu wskaźnika zanotowanego w tym roku wynosi tylko 3 pkt - wynika z sondażu.

Wzrost o 7 pkt zanotował także Wskaźnik Klimatu Gospodarczego, który obecnie wynosi 70,7 pkt.

"Wyraźnie więcej osób niż jeszcze miesiąc temu wierzy, że sprawy naszego kraju zmierzają w dobrym kierunku (wzrost z 18 proc. do 25 proc.). Wciąż jednak 64 proc. Polaków uważa, że sytuacja będzie się pogarszać. Nadal, choć powoli, rośnie wiara w stabilność sytuacji gospodarczej kraju - nieco więcej osób niż przed miesiącem wierzy, że się ona poprawi lub przynajmniej nie ulegnie pogorszeniu" - napisano w komentarzu do badań.

Ipsos podaje również, że w maju zmniejszyły się także obawy przed wzrostem cen i wzrostem bezrobocia.

"Obecnie 19 proc. osób uważa, że ceny będą rosły wolniej (+5,7 proc.), podczas gdy udział osób obawiających się, że będą one rosły jeszcze szybciej niż obecnie, spadł z 31 proc. do 21 proc. Mimo relatywnego spadku obaw o rosnące bezrobocie i wzrostu nadziei na poprawę sytuacji na rynku pracy, oczekiwania w tym zakresie są wciąż dość pesymistyczne - 37 proc. z nas nadal przewiduje wzrost bezrobocia w ciągu roku, a 44 proc. uważa, że pozostanie ono na tym samym poziomie" - napisano.

Tak jak w kwietniu, wskaźnik skłonności do zakupów ponownie wzrósł, tym razem o 2,4 pkt i jest na poziomie 92 pkt.

"Ma to związek z mniej pesymistycznymi oczekiwaniami Polaków co do własnej przyszłej sytuacji materialnej. Więcej osób oczekuje obecnie, że się ona nie zmieni, jednocześnie ubyło nieco osób oczekujących jej pogorszenia" - komentują eksperci Ipsos.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 10 a 16 marca 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1014 Polaków, którzy ukończyli 15 lat. (PAP)

bg/ jtt/ je/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz