Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Jasne, że Częstochowa" - możliwym hasłem promocji miasta

0
Podziel się:

Hasło "Jasne, że Częstochowa" zwyciężyło w samorządowym konkursie na
slogan promujący to niespełna ćwierć milionowe miasto. O tym, czy hasło będzie wykorzystywane w
reklamach i materiałach promocyjnych zdecydują przyszłe władze Częstochowy.

Hasło "Jasne, że Częstochowa" zwyciężyło w samorządowym konkursie na slogan promujący to niespełna ćwierć milionowe miasto. O tym, czy hasło będzie wykorzystywane w reklamach i materiałach promocyjnych zdecydują przyszłe władze Częstochowy.

Zwycięskie hasło zostało wyłonione spośród trzech propozycji, które ze 165 zgłoszeń zaliczono do 16 najlepszych, a ostatecznie do finałowej trójki. Znalazły się tam również slogany "Częstochowa rzuca na kolana" i "Częstochowa - dodaj do ulubionych".

"Jasne, że Częstochowa" to slogan, który połączył rekomendacje mieszkańców i specjalistów z zakresu socjologii, psychologii społecznej i językoznawstwa. Eksperci uznali, że właśnie to hasło jest najbardziej czytelne dla wszystkich, a także "bardziej zapraszające niż narzucające". Subtelnie nawiązuje do Jasnej Góry, ale pozostaje zrozumiałe także wtedy, gdy ktoś takiego skojarzenia nie dostrzega.

W internetowym głosowaniu mieszkańcy najwyżej oceniali hasło "Częstochowa dodaj do ulubionych", a w papierowych ankietach - "Jasne, że Częstochowa". Specjaliści sugerowali slogan "Częstochowa rzuca na kolana", jako wyrazisty, w potoczny sposób nawiązujący do religijnej atmosfery miasta.

"Pierwsze hasło nawiązuje do jednej z funkcji jednej z przeglądarek internetowych, co jednak ogranicza możliwość skojarzenia przez dużą grupę osób. Drugie hasło jest zbyt agresywne i kontrowersyjne" - uważa Piotr Kurpios, który pełni funkcję prezydenta miasta po odwołaniu w referendum Tadeusza Wrony.

Kurpios zamierza decyzję w sprawie stosowania hasła pozostawić swoim następcom w Urzędzie Miasta. Jego zdaniem wybrany slogan to rodzaj "złotego środka" między pozostałymi dwiema propozycjami.

Częstochowianie oceniali hasła promocyjne od sierpnia. Najpierw, w drodze konsultacji społecznych, przez miesiąc zgłaszali swoje propozycje. Dzięki temu do Urzędu Miasta trafiło 165 sloganów, wśród których wybrano kilkanaście propozycji, na które można było oddawać głosy. W gronie 16 haseł, zaproponowanych do internetowego głosowania, znalazły się dodatkowo dwa hasła rekomendowane wcześniej przez agencje wizerunkowe oraz dotychczasowe motto promocyjne Częstochowy.

Wszystkie trzy hasła, które weszły do finału, zostały zgłoszone przez internautów, przy czym hasło "Częstochowa rzuca na kolana" było też jedną ze wstępnych propozycji agencji Public Profits z Poznania, współpracującej z miastem w 2009 r. Firma ta ostatecznie zarekomendowała miastu do działań promocyjnych hasło "Częstochowa. Wiele dobrego", które nie znalazło się w czołówce obecnego rankingu.(PAP)

mab/ la/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)