Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jędrzejczyk: PKN Orlen nie planuje na razie emisji euroobligacji

0
Podziel się:

PKN Orlen nie planuje w krótkim czasie przeprowadzać emisji euroobligacji,
koncern rozważy natomiast emisję obligacji na rynku krajowym o wartości kilkuset milionów złotych
na początku przyszłego roku - powiedział wiceprezes spółki Sławomir Jędrzejczyk.

PKN Orlen nie planuje w krótkim czasie przeprowadzać emisji euroobligacji, koncern rozważy natomiast emisję obligacji na rynku krajowym o wartości kilkuset milionów złotych na początku przyszłego roku - powiedział wiceprezes spółki Sławomir Jędrzejczyk.

"W krótkim terminie nie planujemy emisji euroobligacji. Na razie nie ma takiej potrzeby, mamy zapewnione finansowanie. Czekamy na podwyższenie ratingu, to warunek wejścia na rynek euroobligacji. Będziemy obserwować rynek. Jeśli sytuacja będzie sprzyjająca, to w odpowiednim czasie zastanowimy się nad tym tematem" - powiedział dziennikarzom Jędrzejczyk.

Dodał, że z punktu widzenia Orlenu korzystne byłoby uplasowanie euroobligacji przez inne spółki, jak PGE czy PGNiG.

"Mogłyby być one traktowane jako benchmark dla Orlenu" - powiedział.

Niewykluczone natomiast, że na początku przyszłego roku spółka zdecyduje się na emisję obligacji na rynku krajowym. Jej wartość mogłaby wynieść kilkaset milionów złotych.

"Mamy od pięciu lat program emisji obligacji krajowych o wartości do 2 mld zł. W ramach programu wyemitowaliśmy obligacje o wartości ok. 750 mln zł, z terminem zapadalności na pierwszy kwartał 2012 roku. Po spłacie tych obligacji będziemy myśleć o kolejnej emisji na rynku krajowym" - powiedział wiceprezes.

Dodał, że spółka ma zapewnione środki na wykup obligacji, a kolejna emisja byłaby traktowana jako element dywersyfikacji finansowania. Ostateczna decyzja o emisji będzie uzależniona od sytuacji na rynku.

"Wartość tej emisji mogłaby wynieść kilkaset milionów złotych" - powiedział Jędrzejczyk. (PAP)

morb/ jtt/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)