Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kalendarz dziennikarzy rzeszowskich na rzecz hospicjum dla dzieci

0
Podziel się:

Rzeszowscy dziennikarze w nietypowy sposób zamierzają wspomóc miejscowe
hospicjum dla dzieci. Wcielą się w postacie z najsłynniejszych dzieł malarskich, których zdjęcia
stworzą kalendarz na 2011 rok.

Rzeszowscy dziennikarze w nietypowy sposób zamierzają wspomóc miejscowe hospicjum dla dzieci. Wcielą się w postacie z najsłynniejszych dzieł malarskich, których zdjęcia stworzą kalendarz na 2011 rok.

Inicjatorami przedsięwzięcia jest dwójka dziennikarzy: Agnieszka Pipała z rzeszowskiego oddziału PAP i Krzysztof Zieliński ze Stowarzyszenia Procarpathia, piszący do magazynu "Skarby Podkarpacia".

"Pomysł zrodził się podczas balu przebierańców dla dziennikarzy, jaki co roku organizujemy. Pomyśleliśmy, że skoro tak dobrze wychodzi nam przebieranie się na bal, to może zrobić z tego coś pożytecznego. Od słowa do słowa i przyszedł pomysł na kalendarz" - powiedziała dziennikarka PAP.

Jak dodał Zieliński, to przedsięwzięcie ma integrować środowisko dziennikarskie i być dobrą zabawą, a jednocześnie pomóc dzieciom.

Pieniądze, które uzyskane zostaną ze sprzedaży kalendarza trafią do Fundacji Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci. Dyrektor placówki Rafał Ciupiński, kiedy dowiedział się o tej inicjatywie był zaskoczony i wzruszony. "Fantastyczny pomysł. Myślę, że dla naszych dzieci będzie to naprawdę wielkie wydarzenie" - dodał.

Na stronach kalendarza, który przygotują rzeszowscy dziennikarze prasowi, telewizyjni i radiowi, znajdą się najsłynniejsze obrazy wielkich mistrzów m.in. Leonarda da Vinci, Rembrandta, Rubensa, Velazqueza. W postacie wcielą się dziennikarze, którzy zostaną następnie sfotografowani przez fotoreporterów.

Jak zastrzega Pipała, nie będzie to jednak fotomontaż, ale pełna stylizacja postaci. "Niezbędnych kostiumów użyczy nam Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie, a panie charakteryzatorki ucharakteryzują postaci" - zaznaczyła.

Zarówno dziennikarze jak i fotoreporterzy udzielą się w przedsięwzięciu charytatywnie. Jedyne koszty, to druk kalendarza, ale i w tym wypadku drukarnia wykona go po kosztach. Wśród sponsorów znajdzie się wiele firm z regionu.

Kalendarz będzie składał się z 14 miesięcy, gdyż obejmie okres od grudnia 2010 do stycznia 2012. W środku znajdzie się 15 obrazów; 14 miesięcy plus okładka. Jego nakład będzie limitowany - tysiąc sztuk. Część nakładu będzie numerowana i znajdą się na nich podpisy wszystkich uczestników przedsięwzięcia. (PAP)

huk/ abe/dym/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)