Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kampania ekologiczna "Nie zaśmiecaj swojego sumienia"

0
Podziel się:

O ekologicznych grzechach - spalaniu śmieci, wywożeniu ich do lasu,
niesegregowaniu ich - opowiada nowa kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska "Nie zaśmiecaj
swojego sumienia", która ruszy od wtorku w telewizji, radiu i internecie.

O ekologicznych grzechach - spalaniu śmieci, wywożeniu ich do lasu, niesegregowaniu ich - opowiada nowa kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska "Nie zaśmiecaj swojego sumienia", która ruszy od wtorku w telewizji, radiu i internecie.

Reklamy mają przekonać Polaków, by zmienili złe nawyki i zachowania, dotyczące postępowania z odpadami.

W spocie "Stop dzikim wysypiskom" rolnik, który "wozi śmieci do lasu tak jak wszyscy", dowiaduje się od księdza, że to "grzech ekologiczny". W filmiku "Nie pal śmieci w domu" zawstydzona matka przyznaje w rozmowie z księdzem, że pali śmieci za domem. Oburzony ksiądz, wymieniając listę szkodliwych substancji, które się podczas spalania śmieci uwalniają - "Siarczki! Chlorowodór! Cyjanowodór!" - radzi, że "nie warto sobie sumienia zaśmiecać" - opisuje w poniedziałkowym komunikacie resort środowiska.

W trzecim spocie - "Segreguj śmieci" - ksiądz upomina na plebanii swoją gospodynię, która resztki po obiedzie wrzuca bez segregowania do jednego worka: "Śmieci mają swoje życie po życiu. Segregować je trzeba, sortować i na surowiec przerabiać". "Marnowanie śmieci to grzech ekologiczny" - mówi w spocie ksiądz.

Zdaniem dyrektor departamentu edukacji ekologicznej MŚ Karoliny Kulickiej, kampania powinna wywołać poruszenie. "Większość odbiorców grupy celowej jest świadoma istotności zagadnień ekologicznych, ale nie przeszkadza im to palić i wywozić śmieci do lasu" - ocenia dyrektor. Jej zdaniem nie ma znaczenia, czy kampania będzie oceniana jako "fajna" czy "niefajna", "obrazoburcza" czy też "mądra". "Ważne jest czy sprawi, że wiele osób zmieni swe zachowanie" - uważa Kulicka.

"Kampania mówi wprost o osobistej odpowiedzialności ludzi za własne czyny. Chodzi o to, aby ludzie zaczęli dyskutować na temat swoich działań i ich konsekwencji w zakresie ochrony środowiska. Aby palenie śmieci czy wywożenie ich do lasu nie odbywało się już za milczącym przyzwoleniem sąsiadów" - tłumaczy Lech Król z agencji Adwertajzing, która przygotowała spoty.

Reklamy można zobaczyć w internecie na You Tube (www.youtube.com/MinSrodowiska). Środki na przygotowanie i emisję reklam pochodzą z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.(PAP)

ago/ je/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)