Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kampania Pawlaka w internecie

0
Podziel się:

Oficjalny kanał na YouTube, konta na portalach społecznościowych,
mikroblogi, a przede wszystkim rzesza współpracowników, którzy będą pracowali na to, by o
kandydacie w sieci mówiło się dużo - tak ma wyglądać internetowa kampania kandydata PSL na
prezydenta Waldemara Pawlaka.

Oficjalny kanał na YouTube, konta na portalach społecznościowych, mikroblogi, a przede wszystkim rzesza współpracowników, którzy będą pracowali na to, by o kandydacie w sieci mówiło się dużo - tak ma wyglądać internetowa kampania kandydata PSL na prezydenta Waldemara Pawlaka.

Na stronie www.prezydent.psl.pl ludowcy w 58-sekundowym spocie prezentują sylwetkę lidera partii, kandydata do objęcia urzędu głowy państwa. "Waldemar Pawlak jest najlepszym kandydatem wśród obecnie ubiegających się o urząd prezydenta Rzeczypospolitej" - przekonuje lektor, podczas gdy kamera pokazuje lidera Stronnictwa w otoczeniu polityków PSL. Wszyscy stoją na niebieskim tle, na którym widać kontur mapy Polski, a wokół elementy flagi UE.

Z dynamicznie zmontowanego filmu dowiadujemy się m.in., że Pawlak jako minister gospodarki sprawił, że polska gospodarka stała się najlepiej rozwijającą w krajach UE. To czy wygra wybory - podkreśla lektor - zależeć będzie od racjonalnej oceny wyborców. I dodaje: "Bardziej doświadczonego i kompetentnego kandydata nie ma w tych wyborach żadne inne ugrupowanie".

Gdy padają słowa o ogromnym doświadczeniu politycznym kandydata PSL - jest on pokazywany podczas podpisywania porozumienia na tle flag Polski i UE w towarzystwie tureckiego ministra stanu ds. handlu zagranicznego Zafera Caglayana.

W spocie pojawia się też obrazek z premierem Donaldem Tuskiem, gdy lektor przypomina, że Pawlak jako jedyny z kandydatów na prezydenta nieprzerwanie zasiada w Sejmie od 1989 r. "Dwukrotnie sprawował funkcję premiera, wicepremier, wszechstronnie wykształcony, ekspert od nowych technologii, znawca teorii gier, przewodniczy najstarszej polskiej organizacji społecznej - 115-letniemu ruchowi ludowemu" - zachwala głos w reklamówce. W tle cały czas słychać podniosłą muzykę m.in. fragmentu hymnu UE "Oda do radości".

Na stronie prezydent.psl.pl znajdują się też wiadomości związane z kandydaturą Pawlaka, m.in. informacje o liczbie podpisów przekazanych do PKW. Skromnie wygląda dział prezentujący biografię Pawlaka - w kilku linijkach umieszczono jedynie krótkie informacje o funkcjach, które pełnił. Na razie nic też nie ma pod zakładką "Rejestry finansowe", pusto jest również po kliknięciu w baner "Program".

Start kampanii wyborczej zaktywizował również Pawlaka-blogera - od 28 kwietnia pretendent do fotela prezydenckiego zamieścił kilka postów, wcześniej nie pisał nic przez niemal dwa miesiące.

W ramach kampanii sztabowcy PSL zamieszczają też wideo z wypowiedziami lidera partii na popularnym portalu YouTube. Łączna liczba wyświetleń filmów zamieszczonych w kanale PSLnewsy to prawie 7,5 tys.

Użytkownicy portali społecznościowych Naszej-klasy i Facebooka mogą nie tylko śledzić aktywność wicepremiera w sieci, ale też znaleźć się w gronie jego internetowych znajomych. W poniedziałek jego opinia o najnowszym gadżecie od Appla - iPadzie znalazła się na portalu playr.pl; informacja o tym znalazła się też na Facebooku, Naszej-klasie i mikroblogu Blip.

Janusz Piechociński, który - jak sam mówi - udziela wsparcia zespołowi internetowemu PSL, podkreśla, że Waldemar Pawlak albo już jest, albo lada chwila będzie na większości portali internetowych.

"Przede wszystkim poprzez świat internetu będziemy budować komitety lokalnego wsparcia, które będą upowszechniać informacje o czynnościach wyborczych, programie, o samym kandydacie, pokazywać pola wyboru i tworzyć taki kanał wzmacniania demokracji" - powiedział PAP Piechociński.

Jak zaznaczył, ambicją sztabu Pawlaka jest, by w każdej gminie, w której PSL ma struktury, na lokalnych portalach sympatycy i działacze Stronnictwa przekazywali informacje o kandydaturze i prowadzili dyskusje na jej temat. "Trzeba mieć świadomość, że PSL to jest ponad 100 tys. legitymacji, z czego szacujemy, że dobrze ponad 50 tys. to są ludzie czynni w internecie" - zwraca uwagę poseł.

Podkreślił, że centrala PSL będzie tylko przygotowywała przekaz, który będzie później prezentowany na szczeblu lokalnym. "Jeżeli Waldemar Pawlak będzie jechał do Lublina, to lubelski komitet wsparcia internetowego na wszystkich miejscowych forach nie tylko przygotuje tę wizytę, ale będzie na bieżąco ją relacjonował, a później upowszechniał jej dorobek i komentarze" - tłumaczy polityk.(PAP)

stk/ par/ bk/

internet
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)