Kampania Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa promująca Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 (PROW) zdobyła "rolniczego Oskara" w międzynarodowym konkursie UE - poinformowała we wtorek ARiMR. Do uczestnictwa w PROW zachęcał serial "Rancho".
W konkursie uznano, że promocja PROW za pośrednictwem telewizyjnego serialu "Rancho" jest najlepszym innowacyjnym projektem komunikacyjnym, dotyczącym rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich. ARiMR zdobyła za niego nagrodę w unijnym konkursie CAP COMMUNICATION AWARDS 2012. Tematyka PROW została włączona do 13 odcinków tego serialu. Został on wyemitowany w TVP w 2011 r. Filmy te oglądało średnio 6,65 mln widzów.
Werdykt został ogłoszony przez jury, w poniedziałek późnym wieczorem w Brukseli podczas uroczystej gali. Ze względu na ogromne zainteresowanie, którym się cieszy ten konkurs, zdobyte w nim nagrody określane są mianem "rolniczych Oskarów".
Polski projekt pokonał w finale konkursu dwa inne projekty, jeden zrealizowany przez Unię Europejską oraz drugi - przez holenderskie ministerstwo rolnictwa. ARiMR ubiegała się o nagrodę w najbardziej cenionej kategorii: innowacyjna komunikacja.
"To bezprecedensowy sukces ARiMR, ponieważ nigdy wcześniej jej kampania promocyjna nie zwyciężyła w żadnym innym międzynarodowym konkursie" - poinformował we wtorek Departament Komunikacji Społecznej Agencji.
Konkurs CAP COMMUNICATION AWARDS 2012 zorganizowała Dyrekcja ds. Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej z okazji przypadającego w tym roku 50-lecia Wspólnej Polityki Rolnej.(PAP)
awy/ mki/