Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kampania promocyjna pod hasłem "Solidarity changes the world"

0
Podziel się:

Kolekcja ubrań i akcesoriów zaprojektowanych przez Ewę Minge, która
zostanie pokazana w Nowym Jorku, oraz telewizyjne spoty promocyjne emitowane w CNN złożą się m.in.
na kampanię "Solidarity changes the world" z okazji 30. rocznicy powstania NSZZ "Solidarność".

Kolekcja ubrań i akcesoriów zaprojektowanych przez Ewę Minge, która zostanie pokazana w Nowym Jorku, oraz telewizyjne spoty promocyjne emitowane w CNN złożą się m.in. na kampanię "Solidarity changes the world" z okazji 30. rocznicy powstania NSZZ "Solidarność".

Szczegóły kampanii promocyjnej prowadzonej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Kultury przedstawiono na poniedziałkowej konferencji prasowej.

Kampania zapoczątkowana w sierpniu potrwa do grudnia i ma na celu - jak podkreślił minister kultury Bogdan Zdrojewski - skupienie uwagi zagranicznej opinii publicznej na wartościach, w obronie których powstała i działała NSZZ "Solidarność".

W ramach kampanii projektantka mody Ewa Minge przygotowała specjalną kolekcję ubrań i akcesoriów poświęconych Solidarności: koszulki, jeansy, torby płócienne, torby na laptopa, chusty, butelki wody mineralnej oraz okulary przeciwsłoneczne. Na przedmiotach tych umieściła napis "Solidarność" pisany solidarycą, oraz hasło kampanii "Solidarity changes the world" czy palce ułożone w lierę V - znak wiktorii. Kolekcja zostanie zaprezentowana podczas Fashion Week w Nowym Jorku (9-16 września).

Jak twierdzi projektantka, dzięki kampanii być może powstanie nowy trend w modzie, który propagować będzie solidarność, rozumianą jako różnego rodzaju działania, które prowadzą do realizacji wspólnych celów. "Kolekcja dedykowana jest ludziom, którzy wpadli kiedyś na pomysł, walczyli o to, byśmy mogli dzisiaj uprawiać wolną kreację i w swobodny sposób poruszać się po świecie" - mówiła Minge.

Do kampanii zostali także zaangażowani polscy sportowcy światowej sławy. Natalia Partyka, Marcin Gortat, Sylwia Gruchała, Mateusz Kusznierewicz na swoich sportowych strojach i sprzętach będą mieli umieszczone logo kampanii "Solidarity changes the world". Sportowcy mają też rozdawać karty ze swoimi autografami, na których umieszczono logo kampanii.

Żeglarz Mateusz Kusznierewicz powiedział, że wziął udział w kampanii "Solidarity changes the world", aby przypomnieć poza granicami naszego kraju, że 30 lat temu zdarzyło się coś, co odmieniło życie w Polsce i losy wielu Polaków. Dodał też, że wydarzenia sprzed 30 lat spowodowały otwarcie granic nie tylko w sensie terytorialnym, ale również mentalnym.

"Solidarność jest mi bardzo bliska ze względu na sport. Gdyby nie ludzie, z którymi pracuję, nigdy w życiu nie osiągnęłabym sukcesu na skalę światową" - mówiła florecistka Sylwia Gruchała, medalistka olimpijska.

Gruchale wtórował koszykarz Marcin Gortat. "Dzięki solidarności można osiągnąć sukces. (...) Wszystkie moje sukcesy osiągnęłam dzięki niej - ponieważ potrafiłem znaleźć z innymi wspólny język, wspólną drogę, którą podążaliśmy z resztą graczy" - opowiadał sportowiec.

30-sekundowe spoty promocyjne przypominające wydarzenia sprzed 30 lat - animowany i fabularny - będą emitowane w stacjach i na stronach internetowych CNN i Eurosport. W sumie spoty zostaną wyemitowane ok. 700 razy.

Ostatnim elementem kampanii jest przygotowanie profilu "Solidarity changes the world" na portalu społecznościowym Facebook. Tam będzie można m.in. wziąć udział w konkursie "Member-get-member" - zwyciężą w nim osoby, którym uda się zaprosić do profilu największą liczbę znajomych. Nagrodami w konkursie będą: kolacja z Lechem Wałęsą, elementy kolekcji zaprojektowanej przez Ewę Minge oraz koszulki stworzone wg projektu Marii Mileńko - zwyciężczyni konkursu na plakat "I love Europe".(PAP)

agz/ abe/ bk/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)