Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kampania SLD: spotkania liderów z wyborcami i pierwsze spoty

0
Podziel się:

W ostatnich tygodniach kampanii samorządowej liderzy SLD będą wspierać
kandydatów na radnych, a także kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Od tego
tygodnia ma ruszyć też emisja spotów wyborczych Sojuszu.

W ostatnich tygodniach kampanii samorządowej liderzy SLD będą wspierać kandydatów na radnych, a także kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Od tego tygodnia ma ruszyć też emisja spotów wyborczych Sojuszu.

Do zaplanowanych na 21 listopada wyborów samorządowych pozostały jeszcze niecałe trzy tygodnie. Politycy Sojuszu planują spędzić je przede wszystkim na spotkaniach z wyborcami.

"Będą spotkania z wyborcami, wizyty naszych liderów i parlamentarzystów w różnych miejscach Polski. Od początku tę kampanię planowaliśmy jako kampanię rozmowy, dialogu, a nie fajerwerków. I taka ona będzie, przez te ostatnie dni również" - zapowiedział w rozmowie z PAP szef samorządowego sztabu wyborczego Sojuszu Tomasz Kamiński.

W promowanie kandydatów SLD na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów miast mają włączyć się m.in. wiceszefowa partii Katarzyna Piekarska, która sama stara się o mandat w Sejmiku Mazowieckim, b. premier Leszek Miller, wicemarszałek Sejmu Jerzy Wenderlich, a także poseł Ryszard Kalisz. Od początku kampanii kandydatów swej partii wspiera też lider Sojuszu Grzegorz Napieralski.

"Chcemy nadal spotykać się z ludźmi. Będziemy też konsekwentni w zmienianiu uprawiania polityki w Polsce. Czym więcej SLD będzie w polityce, w samorządzie i polskim parlamencie, tym polityka w naszym kraju będzie stabilniejsza i spokojniejsza" - mówił Napieralski podczas wtorkowego spotkania wyborczego w Głogowie (Dolnośląskie).

Zapowiedział, że kandydaci SLD będą w swoich regionach dążyć do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców, rozwoju sieci przedszkoli i żłobków oraz "przywracania społecznej roli szkół", czyli m.in. wyposażenia placówek w gabinety stomatologiczne i lekarskie. SLD chce również wspomagać budownictwo komunalne oraz starać się o pozyskiwanie inwestorów w regionach, gdzie są problemy z pracą.

Politycy Sojuszu planują też przybliżyć wyborcom znane nazwiska, które znalazły się na listach partii i jej koalicjantów (m.in. Unii Pracy, Partii Kobiet i Zielonych 2004). Chodzi o ludzi kultury czy sportowców takich jak np. mistrz świata w trialu rowerowym Krystian Herba, który ubiega się o mandat w Sejmiku Podkarpackim.

Od tego tygodnia ma ruszyć emisja spotów wyborczych SLD. "Spoty są już nakręcone, przez najbliższe dwa tygodnie będą emitowane w pasmach bezpłatnych TVP i Polskiego Radia" - zaznaczył Kamiński.

Jak dodał, na filmach tych zaprezentowana ma być wizja samorządu. "Będziemy chcieli pokazać, że można inaczej uprawiać w Polsce politykę. Będziemy chcieli odejść od tego, co obserwujemy w Polsce od 5 lat, a wiec kłótni, ataków. My zaprezentujemy naszą wizję samorządu, naszą wizję Polski" - dodał Kamiński.

W spotach pokazana ma zostać też "złota dziesiątka" kandydatów na prezydentów miast czy liderów list do sejmików. "To są przeważnie ludzie młodzi, ale już z doświadczeniem, którzy, tak jak chociażby Dariusz Joński w Łodzi, Marek Wikiński w Radomiu czy Krzysztof Matyjaszczyk w Częstochowie, mają duże szanse, by wygrać prezydenturę w tych miastach" - powiedział szef sztabu SLD.

Swoje spoty wyborcze mają już poszczególni kandydaci Sojuszu. Wszystkie utrzymane są w konwencji czarno-białej i podzielone na dwie części. W pierwszej prezentuje się sam kandydat, a w drugiej rekomenduje go jeden z liderów SLD.

Piekarska, która startuje z pierwszego miejsca do Sejmiku Mazowsza, mówi w swojej reklamówce o edukacji. "Katarzyna jest od wielu lat w polityce, to profesjonalistka w każdym calu. Warto na nią zagłosować" - przekonuje Napieralski.

"Chcę zostać prezydentem Warszawy, bo mam wizję miasta przyszłości, miasta naszych marzeń" - zapewnia w swoim spocie europoseł Wojciech Olejniczak. "Warszawa zasługuje na znakomitego gospodarza - dynamicznego, mądrego, profesjonalnego. Wojciech Olejniczak taki jest" - reklamuje Olejniczaka przewodniczący SLD.

"Radom nie ma czasu, by tracić czas" - to z kolei hasło kandydata na prezydenta Radomia, wiceszefa klubu SLD Marka Wikińskiego, który w swojej reklamówce obiecuje m.in. uniwersytet w Radomiu. Piekarska zachęca natomiast do głosowania na Wikińskiego, podkreślając, że to "jeden z najlepszych parlamentarzystów, znakomity prawnik". "Wie, co zrobić, by Radom był przyjazny, bezpieczny i nowoczesny" - mówi szefowa SLD na Mazowszu.

"Jestem odpowiedzialna, samodzielna, nie boję się rozwiązywania problemów i zawsze słucham ludzi" - podkreśla w spocie Małgorzata Szmajdzińska, która kandyduje do Rady Warszawy. Napieralski zapewnia: "Małgosia to bardzo otwarta i ciepła kobieta. Kocha ludzi i warto jej zaufać".

Kandydujący do sejmiku woj. wielkopolskiego szef UP Waldemar Witkowski zaznacza w reklamówce, że dla niego "najważniejsza jest całodobowa perfekcyjna profesjonalna opieka w Poznaniu". "Silna lewica to zjednoczona lewica. Cieszę się, że startuje z naszych list Waldemar Witkowski, znakomity lider UP" - podkreśla Napieralski.

Alfred Owoc, który kandyduje w do sejmiku w woj. lubuskim, reklamuje się hasłem - "ma być owocnie". Jego kandydaturę rekomenduje europoseł Sojuszu Bogusław Liberadzki. (PAP)

mkr/ ajg/ pdo/ par/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)