Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kancelaria Sejmu: wydatki w 2012 r. - 377 mln zł; dochody - 1,7 mln zł

0
Podziel się:

Wydatki Kancelarii Sejmu w 2012 roku wyniosły 377 mln złotych, dochody -
1,7 mln złotych - poinformował w czwartek szef Kancelarii Sejmu Lech Czapla na posiedzeniu sejmowej
komisji regulaminowej i spraw poselskich.

Wydatki Kancelarii Sejmu w 2012 roku wyniosły 377 mln złotych, dochody - 1,7 mln złotych - poinformował w czwartek szef Kancelarii Sejmu Lech Czapla na posiedzeniu sejmowej komisji regulaminowej i spraw poselskich.

Na czwartkowym posiedzeniu komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu Kancelarii Sejmu w ubiegłym roku.

Czapla poinformował, że dochody Kancelarii Sejmu w ubiegłym roku planowane były w wysokości 1,8 mln złotych, a z tego zrealizowano 1,7 mln złotych. "Co oznacza 94 proc. planu" - zaznaczył. Jak wyjaśnił, mniejsze niż prognozowano były wpływy z rozliczeń biur poselskich, z usług poligraficznych i kserograficznych czy ze sprzedaży wyrobów i publikacji sejmowych.

W 2012 roku - mówił Czapla - sejmowej kancelarii udało się zaoszczędzić 18 mln złotych. "Źródła oszczędności to m.in. niepełne wykorzystanie środków na wyposażenie biur poselskich oraz na odprawy dla posłów VI kadencji, mniejsze wydatki różne, niższe wydatki na energię, szkolenia i usługi remontowe" - poinformował szef kancelarii.

Wydatki Kancelarii Sejmu w 2012 roku planowano w wysokości 412 mln złotych, z czego zrealizowano wydatki w wysokości blisko 377 mln złotych, czyli 91,5 proc. planu.

Czapla poinformował, że niepełna realizacja wydatków jest wynikiem m.in. "oszczędnego gospodarowania wyposażeniem i materiałami, niższych wydatków na zadania związane z realizacją polskiej prezydencji w Radzie UE w wymiarze parlamentarnym i niższych wydatków wynikających z rozliczenia VI kadencji Sejmu".

Jak mówił szef Kancelarii Sejmu, najważniejsze zrealizowane w 2012 roku zadania inwestycyjne to m.in. renowacja sal w Nowym Domu Poselskim, które zostały przekazane na potrzeby komisji sejmowych, klimatyzacja w biurach poselskich i dokumentacja związana z budową nowego budynku komisji sejmowych.

Odpowiadając na pytania posłów wiceszef Kancelarii Sejmu Jan Węgrzyn podkreślił, że codziennie z tabletów zakupionych przez kancelarię korzysta 425 posłów. Jak dodał, wprowadzenie tabletów zmniejszyło o 50 proc. zużycie papieru, który był potrzebny do produkcji druków sejmowych.

"W paru salach jesteśmy przygotowani, w drugiej połowie roku będzie to we wszystkich salach, do przeprowadzenia głosowań przy pomocy tabletów" - zaznaczył Węgrzyn. Dodał, że odpowiednie szkolenia przeszła już komisja ds. Unii Europejskiej.

Mówiąc o inwestycjach Węgrzyn poinformował także, że w tym tygodniu rozstrzygnięte zostało postępowanie przetargowe na budowę zapór wjazdowych przed Sejmem.

Posłowie pytali też o koszty przelotów krajowych, z których korzystają. Jak poinformowali przedstawiciele Kancelarii Sejmu, zarówno z LOT-em, jak i z firmą dystrybuującą bilety podpisana jest umowa oparta o najwyższą formułę taryfową.

Przedstawiciele kancelarii Sejmu podkreślili, że posłowie są "tego typu klientem, który potrzebuje dostępu do samolotu w maksymalnie szybkim czasie i musi mieć możliwość rezygnacji w maksymalnie bliskim okresie bez konsekwencji finansowych; to jest najwyższa formuła, która niestety musi swoje kosztować".

Według kancelarii na przykład na przeloty na trasie Warszawa-Zielona Góra wydano w ciągu roku 20 tys. złotych. "Nie mamy możliwości przetargowej, żeby żądać specjalnego traktowania" - mówili przedstawiciele sejmowej kancelarii. (PAP)

ajg/mok/ mag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)