Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Katowice: Rozpoczęła się budowa nowej drogi przy dworcu

0
Podziel się:

Rozpoczęła się budowa nowego odcinka drogi, który połączy ulice Młyńską i
Dworcową w ścisłym centrum Katowic. Jednokierunkowa trasa wyprowadzi ruch z ulicy Młyńskiej,
umożliwiając zamknięcie Rynku dla samochodów.

Rozpoczęła się budowa nowego odcinka drogi, który połączy ulice Młyńską i Dworcową w ścisłym centrum Katowic. Jednokierunkowa trasa wyprowadzi ruch z ulicy Młyńskiej, umożliwiając zamknięcie Rynku dla samochodów.

Poinformował o tym w piątek Daniel Muc z firmy Neinver Polska - inwestora przebudowy katowickiego dworca i budowy kompleksu Galeria Katowicka.

Stumetrowy odcinek jezdni przebiegnie po stropie podziemnego przystanku autobusowego, umiejscowionego pod katowickim dworcem oraz poziomu -1 Galerii Katowickiej. Droga będzie miała 4,5 m szerokości. Po jej ukończeniu wprowadzona zostanie docelowa organizacja ruchu w tym rejonie miasta, zakładająca pełne wyłączenie Rynku z ruchu samochodowego.

Dotychczas wdrożono tylko część tego planu - do ul. Młyńskiej kierowcy dojeżdżają ul. Pocztową. Jednak wyjazd odbywa się przez Rynek w kierunku ul. Mickiewicza. Nowa, budowana na koszt Neinvera droga, po planowanym na sierpień oddaniu do użytku przejmie ruch z Rynku.

Nowa infrastruktura to część wielkiej inwestycji, realizowanej od ponad dwóch lat w śródmieściu stolicy Górnego Śląska. W październiku ub. roku do użytku oddano już nowy dworzec kolejowy. W drugiej połowie tego roku otwarta zostanie położona bezpośrednio przy nim główna handlowa część Galerii Katowickiej.

Część handlowa powstaje na miejscu dawnego dworca autobusowego, który - w formie mniejszego przelotowego przystanku - przeniesiono pod ziemię. Natomiast dawną, jednokierunkową na tym odcinku ulicę Dworcową zastąpił dwukierunkowy przejazd pod budynkiem, poprowadzony w ok. 300-metrowym tunelu. Wewnętrzne pasy jezdni tunelu przewidziano jako tranzytowe, zaś zewnętrzne będą pełniły funkcję wjazdów i wyjazdów do i z podziemnego parkingu pod Galerią Katowicką.

Tunel umożliwił przejazd samochodów między ulicami Słowackiego i Dworcową. Tzw. węzeł wschodni - u wylotu tunelu, w którym krzyżują się ul. Dworcowa i Św. Jana - będzie jednocześnie wylotem budowanej przez Neinvera nowej drogi, wyprowadzającej ruch z ul. Młyńskiej.

W największej części kompleksu, handlowej Galerii Katowickiej, na 53 tys. m kw. znajdzie się ponad 200 sklepów i punktów usługowych. Całość - wraz z dwupoziomowym podziemnym parkingiem na ok. 1,2 tys. samochodów - ma zostać otwarta 18 września. Głównym inwestorem przedsięwzięcia Galerii Katowickiej jest firma Neinver Polska, a głównym wykonawcą - za 240 mln euro - firma Strabag.

Równolegle z budową Galerii Katowickiej od ub. roku miasto przebudowuje ul. 3 Maja, do której przylega front tego kompleksu. Po zakończeniu przebudowy - zgodnie z planami do końca listopada tego roku - ta główna handlowa ulica miasta ma zmienić się w przyjazny dla mieszkańców i podróżnych deptak.

Zachowany zostanie tam ruch tramwajów - po zmodernizowanym torowisku. W sobotę rozpoczną się przygotowania do drugiego etapu przebudowy torowiska, podczas którego tramwaje będą kursowały dwukierunkowo. Jednocześnie wraz ze zmianami w ruchu tramwajów w poniedziałek ul. 3 Maja zostanie w całości wyłączona z ruchu samochodów.

Przebudowę ulicy 3 Maja - podziemne instalacje i nawierzchnie, poza torowiskami tramwajowymi - wykonuje na zlecenie miasta firma Skanska (łącznie za ok. 18,6 mln zł). Prace torowe na zlecenie Tramwajów Śląskich prowadzi w ramach obejmującego całą aglomerację katowicką unijnego projektu (za ok. 18 mln zł) konsorcjum firm NDI - Balzola.(PAP)

mtb/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)