Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Katowice: Zakończyła się modernizacja kolejowego peronu czwartego

0
Podziel się:

Zakończyła się modernizacja peronu czwartego na stacji kolejowej w
Katowicach - poinformował we wtorek Jacek Karniewski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Peron
zostanie włączony do eksploatacji o północy z wtorku na środę.

*Zakończyła się modernizacja peronu czwartego na stacji kolejowej w Katowicach - poinformował we wtorek Jacek Karniewski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Peron zostanie włączony do eksploatacji o północy z wtorku na środę. *

Nad peronem zostało zbudowane zadaszenie, położono nową nawierzchnię, pasy ostrzegawcze o fakturze wyczuwalnej pod stopami, które ułatwiają bezpieczne poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym. Zainstalowano nowy system informacji dla pasażera - megafony, elektroniczne wyświetlacze i tablice informacyjne oraz elementy małej architektury (ławki oraz zegary z mechanizmem elektronicznym). Przy schodach zamontowana została platforma dźwigowa służąca do przemieszczania m.in. osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem.

Jak poinformował we wtorek Karniewski, w środę ruch pociągów zostanie przeniesiony z peronu 1 na 4, gdyż ostatnim etapem przebudowy stacji Katowice będzie budowa zadaszenia na peronie 1.

"Poszczególne perony są modernizowane z zachowaniem ciągłości pracy eksploatacyjnej stacji i obsługi pasażerów w taki sposób, że zawsze czynne są trzy perony, natomiast jeden jest czasowo wyłączony z eksploatacji. Taka organizacja pozwala zminimalizować zakłócenia pracy stacji" - poinformował Karniewski.

W środę, na peronach 2 i 3 zostaną uruchomione schody ruchome dla podróżnych. Karniewski powiedział, że na peronie 4 schody zostaną oddane do użytku do piątku. "Termin ten został przesunięty z powodu dewastacji i kradzieży elementów sterowania i kabli zasilających" - poinformował Karniewski.

W ramach modernizacji układu torowego i infrastruktury do obsługi podróżnych, w obrębie peronu 4 przeprowadzono m.in. wymianę torów, pod którymi zamontowano maty wibroizolacyjne tłumiące drgania oraz odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami; przebudowano także instalację wodociągową i przeciwpożarową oraz sieć trakcyjną nad torami.

Koszt modernizacji stacji Katowice to ponad 70 mln zł. Karniewski powiedział, że prace planuje się zakończyć do końca sierpnia tego roku.

Modernizacja peronów na stacji Katowice jest realizowana niezależnie od trwającej od dwóch lat wielkiej inwestycji w śródmieściu stolicy Górnego Śląska, w wyniku, której, w październiku ub. roku do użytku oddano nowy dworzec kolejowy w Katowicach, z kolei w lutym tego roku otwarto pod nim podziemny dworzec autobusowy. Przy dworcu powstaje także "Galeria Katowicka", gdzie na ok. 53 tys. m kw. znajdzie się ponad 200 sklepów i punktów usługowych. (PAP)

ktp/ mki/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)