Notowania

wiadomości
01.06.2012 17:56

KE i UEFA udzielą porad konsumenckich podróżującym na Euro 2012

Kibice jadący do Polski na Euro 2012 mogą skorzystać z porad konsumenckich dzięki kampanii informacyjnej Komisji Europejskiej i UEFA, rozpoczętej w piątek. Na specjalnej stronie internetowej znajdą wskazówki, jak podróżować, robić zakupy, szukać pomocy lekarza.

Podziel się
Dodaj komentarz

Kibice jadący do Polski na Euro 2012 mogą skorzystać z porad konsumenckich dzięki kampanii informacyjnej Komisji Europejskiej i UEFA, rozpoczętej w piątek. Na specjalnej stronie internetowej znajdą wskazówki, jak podróżować, robić zakupy, szukać pomocy lekarza.

Strona dostępna ze strony głównej UEFA Euro 2012 oraz stron Europejskich Centrów Konsumenckich zawiera wskazówki, jak najlepiej przygotować się do podróży do Polski i jak rozwiązywać problemy ważne z punktu widzenia konsumenta - na przykład przy odwołaniu czy opóźnieniu lotu, zgubieniu bagażu czy robieniu zakupów.

"Wiem, że kibice są w pełni skoncentrowani na tym, jak w rozgrywkach wypadnie ich ulubiona drużyna. Tym ważniejsze jest, by nic nie zepsuło ich radości. Kibice mogą znaleźć praktyczne wskazówki, w jaki sposób radzić sobie z problemami, które mogą napotkać jako konsumenci, np. w przypadku opóźnień lotów, zagubionego bagażu lub usług hotelowych" - oświadczył, zapowiadając kampanię, unijny komisarz ds. zdrowia John Dalli.

Szef UEFA Michel Platini wyraził przekonanie, że dzięki przygotowanym poradom "kibice ze wszystkich krajów będą mogli miło spędzić czas w Polsce i na Ukrainie".

Porad można szukać również poprzez internetowe centrum informacji Europe Direct. Przyjmuje ono zapytania (w 23 językach) w sprawie praw konsumenckich w UE. Działa też, od 1 czerwca do 31 lipca, linia informacyjna dla konsumentów w języku angielskim prowadzona przez polską Federację Konsumentów.

Plakaty informujące o wszystkich tych usługach będą wywieszane w uczęszczanych przez kibiców hotelach - informuje KE.

Kampania UE-UEFA odbywa się przy wsparciu sieci 29 Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). Również te ośrodki mogą doradzić kibicom w sprawach konsumenckich - jeszcze przed wyjazdem lub po powrocie. Takie ośrodki działają we wszystkich krajach UE, Norwegii i Islandii, ale nie ma ich odpowiednika na Ukrainie. KE i UEFA informują kibiców, że w razie poważnych problemów na Ukrainie mogą skorzystać z pomocy konsulatu swego kraju lub jakiegokolwiek innego państwa UE.

Adres strony internetowej przygotowanej przez KE i UEFA w jęz. angielskim to: http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/uefa_euro_2012/index_en.htm). Usługa Europe Direct działa pod adresem: http://europa.eu/europedirect. Odpowiedź na zapytanie (także w ogólnych sprawach dotyczących UE) wysłane na Europe Direct jest udzielana średnio w ciągu trzech dni roboczych.

Infolinia prowadzona przez Federację Konsumentów działa pod numerami: 800 007 707 (w przypadku połączeń z polskich telefonów stacjonarnych i telefonów komórkowych obsługiwanych przez polskich operatorów), oraz +48 228 27 5474 (w przypadku połączeń z telefonów komórkowych obsługiwanych przez operatorów zagranicznych). Obowiązują opłaty według standardowych stawek operatora, w tym roaming.

Dane kontaktowe 29 Europejskich Centrów Konsumenckich można znaleźć pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_pl.htm. (PAP)

awl/ jzi/ bk/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz