Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kielce: "Zakręt na kulturę" promuje Pałac Biskupów Krakowskich

0
Podziel się:

#
W depeszy zmieniono datę rozpoczęcia emisji spotów elewizyjnych (powinno być 2 lipca, a nie 2
lutego) oraz uszczegółowiono koszty projektu i kampanii.
#

# W depeszy zmieniono datę rozpoczęcia emisji spotów elewizyjnych (powinno być 2 lipca, a nie 2 lutego) oraz uszczegółowiono koszty projektu i kampanii. #

29.06. Kielce (PAP) - "Zakręt na kulturę" to hasło kampanii, której celem jest zachęcenie młodych ludzi do odwiedzenia Pałacu Biskupów Krakowskich - głównej siedziby Muzeum Narodowego w Kielcach. 2 lipca ruszą spoty telewizyjne promujące zabytek.

Jak poinformował w czwartek na konferencji prasowej dyrektor Muzeum Narodowego w Kielcach, Robert Kotowski, celem kampanii promocyjnej jest przybliżenie pałacu szerszemu gronu odbiorców i przyciągnięcie do niego młodych ludzi.

Dyrektor podkreślił, że wartość muzeum i jego obiektów jest bezdyskusyjna, a osoby, które trafiają do pałacu, są zachwycone i do niego wracają. Widzów trzeba jednak zachęcić, by po raz pierwszy przybyli do pałacu.

"Nam zależy na tym, by muzeum nie było postrzegane jako zmurszałe, z przepastnymi magazynami, przykurzonymi obiektami, żeby to było miejsce twórcze, miejsce dialogu kulturowego, miejsce edukacji" - wyjaśnił.

Kampania promocyjna jest elementem projektu "Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach najcenniejszym obiektem promocyjnym turystyki kulturowej ziemi świętokrzyskiej" współfinansowanego ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Projekt objął m.in. iluminację pałacu, wymianę stropów i posadzek, renowację ogrodu. Koszt całego projektu to ponad 2 mln zł, a kampanii promocyjnej w internecie, radiu, telewizji, prasie i na billboardach to ok. 680 tys. zł.

Pałac będzie przez tydzień promowany poprzez spoty telewizyjne w TVP oraz na antenie Polskiego Radia - Jedynki i rozgłośni regionalnych w Kielcach, Lublinie, Łodzi i Katowicach. Do października potrwa kampania billboardowa i internetowa. Sto billboardów stanie w Lublinie, Łodzi i Katowicach oraz na drogach wiodących z Kielc do tych miast.

W internecie pałac będzie promowany za pomocą najpopularniejszej wyszukiwarki i portalu społecznościowego oraz na stronach o charakterze turystycznym. Powstał też blog muzeum.

Kilkunastosekundowy, dynamiczny spot telewizyjny pokazuje wnętrza pałacu i sąsiadujący z nim ogród włoski. Pojawia się w nim chłopiec, co jest nieprzypadkowe, gdyż muzeum chce przyciągnąć młodych ludzi. Do młodych odbiorców ma też trafić hasło "Zakręt na kulturę".

Kotowski powiedział, że w 2011 roku pałac odwiedziło ponad 130 tys. osób. Frekwencja w stosunku do 2010 roku wzrosła o 100 proc. Liczba uczestników zajęć edukacyjnych wzrosła ośmiokrotnie. Dyrektor podkreślił, że pałac jest miejscem przyjmowania najważniejszych gości - w sobotę odwiedzi go prezydent Bronisław Komorowski.

Pałac biskupi w Kielcach powstał w latach 1637-1641. Wzniesiono go na wzgórzu katedralnym z inicjatywy bp. Jakuba Zadzika. Za architekta i budowniczego pałacu uznawany jest Tomasz Poncino, przybyły do Polski z północnych Włoch w latach 20. XVII wieku. Dekorację malarską wnętrz wykonał warsztat Tomasza Dolabelli. Kielecki pałac jest najlepiej zachowanym zabytkiem epoki Wazów w Polsce.

W 1816 r. Stanisław Staszic utworzył w pałacu Szkołę Akademiczno-Górniczą, budowla pełniła również rolę sztabu legionowego Józefa Piłsudskiego. Przy pałacu w 2005 roku otwarto ogród włoski.

Bogactwem pałacu są zabytkowe wnętrza ze stropami ramowymi, z obrazami ilustrującymi najważniejsze wydarzenia historyczne XVII wieku. W budynku mieści się galeria malarstwa polskiego i sztuki zdobniczej oraz sanktuarium marszałka Józefa Piłsudskiego. (PAP)

agn/ hes/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)