Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Koalicja 7czerwca: twoje miasto może zostać "Pępkiem Europy"

0
Podziel się:

Twoje miasto lub gmina ma szansę stać się
nowym "Pępkiem Europy" - tak do głosowania w wyborach do
Parlamentu Europejskiego zachęca Koalicja 7czerwca organizująca
kampanię profrekwencyjną przed wyborami do PE.

Twoje miasto lub gmina ma szansę stać się nowym "Pępkiem Europy" - tak do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego zachęca Koalicja 7czerwca organizująca kampanię profrekwencyjną przed wyborami do PE.

Tytuł "Pępka Europy" otrzyma ta gmina czy miasto, gdzie - proporcjonalnie do liczby mieszkańców - najwięcej osób zagłosuje w wyborach do Parlamentu Europejskiego 7 czerwca.

Do tego czasu na stronie www.7czerwca.org.pl można deklarować swoją gotowość do wzięcia udziału w głosowaniu i w ten sposób wpłynąć na aktualne ulokowanie "Pępka Europy".

Prezes fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju, która m.in. wchodzi w skład Koalicji 7czerwca Jarosław Bełdowski zapowiedział, że zwycięzca rywalizacji zostanie uhonorowany specjalną tablicą informująca, że w danej miejscowości mieści się "Pępek Europy". Wręczy ją ambasador kampanii, syn b. ministra spraw zagranicznych Stefana Mellera - Marcin Meller.

Natomiast Stowarzyszenie "Projekt: Polska" w ramach kampanii zainicjuje działania lokalne, które rozpoczną się w maju. Ich celem będzie stworzenie lokalnych koalicji na rzecz zwiększenia frekwencji w miastach i gminach, które skutecznie zawalczą o tytuł "Pępka Europy".

Jedną z form takich lokalnych akcji będą organizowane w ostatnim tygodniu maja w szkołach i na uczelniach wyższych prawybory do PE.

Według zapowiedzi, w najbliższym czasie w publicznych i komercyjnych stacjach radiowych i telewizyjnych pojawi się krótki spot reklamowy, zachęcający do wejścia na stronę www.7czerwca.org.pl i zadeklarowania udziału w eurowyborach. Za trzy tygodnie w mediach pojawi się półminutowy spot, zachęcający do udziału w eurowyborach.

Ma to być film animowany, któremu towarzyszyć będzie piosenka z muzyką opartą na motywach ludowych. Będzie on emitowany bezpłatnie.

Koalicja 7czerwca zapowiedziała również działania, mające zwrócić uwagę władz samorządowych na utrudnienia, na jakie napotykają osoby niepełnosprawne, chcące wziąć udział w głosowaniu.

Chodzi o umiejscowienie lokali wyborczych w budynkach przystosowanych architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także o zorganizowanie transportu dla tych osób, które mają problem z dojazdem do niego.

Piotr Pawłowski ze Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji w Polsce podkreślił, że jest około 3,5 mln osób niepełnosprawnych uprawnionych do głosowania. "To potężna grupa, która dotychczasowy niski wynik frekwencyjny mogłaby zmienić" - zaznaczył.

Kampania profrekwencyjna będzie kosztować około 600 tys. zł. Środki na jej przeprowadzenie Koalicja 7czerwca pozyskała z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, a także z budżetu państwa w ramach Funduszu na rzecz Organizacji Pozarządowych. Część środków pochodzi ponadto z budżetów organizacji tworzących Koalicję 7czerwca.

Koalicja 7czerwca jest kontynuacja zawiązanej przed wyborami parlamentarnymi w 2007 r. Koalicji 21października. Zorganizowano wtedy kampanię "Zmień kraj. Idź na wybory". (PAP)

mzk/par/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)