Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kolejarze chcą uporządkować reklamy na dworcach

0
Podziel się:

PKP S.A. chcą uporządkować reklamy na dworcach. Krokiem w tę stronę ma być
rozwiązanie umowy z firmą reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland, która przez ostatnie kilka lat
miała wyłączność na rozstawianie nośników na terenach kolejowych.

PKP S.A. chcą uporządkować reklamy na dworcach. Krokiem w tę stronę ma być rozwiązanie umowy z firmą reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland, która przez ostatnie kilka lat miała wyłączność na rozstawianie nośników na terenach kolejowych.

Jak poinformował w czwartek rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski, Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie uznał, iż umowa z firmą Clear Channel Poland wygasła 31 grudnia 2009 r. Oznacza to, że nośniki reklamowe umieszczone przez tę firmę na obiektach i terenach kolejowych znajdują się tam bezprawnie. "Firma wciąż nie usunęła tych nośników" - powiedział PAP Kurpiewski.

Umowa została zawarta w połowie 1997 r. na 15 lat. Clear Channel Poland sprzedawał powierzchnię reklamową na obszarach kolejowych - budynkach dworców i ich bezpośrednim otoczeniu, w przejściach podziemnych oraz przylegających placach i parkingach.

Jak wyjaśnił rzecznik, umowa pozbawiała kolejarzy jakiegokolwiek wpływu na treść zamieszczanych reklam. Dlatego przez jakiś czas na budynku stołecznego dworca centralnego wisiała reklama zachwalająca konkurencyjne wobec oferty PKP Intercity połączenia lotnicze.

W 2009 r. zarząd PKP S.A. zdecydował się wypowiedzieć umowę. "Clear Channel nie zastosował się jednak do tej decyzji" - poinformował rzecznik. Dlatego sprawa trafiła do Sądu Arbitrażowego. Kurpiewski wyjaśnił, że umowa między spółkami wskazywała Sąd Arbitrażowy jako instytucję rozstrzygającą ich spory. "Decyzja jest ostateczna" - powiedział rzecznik.

Kurpiewski zapowiedział, że kolejarze chcą porządkować reklamy na wszystkich dworcach, a szczególnie tych wyremontowanych. "Taki chaos reklamowy ani dobrze nie wygląda, ani nie spełnia swojej roli" - dodał.

Do czasu nadania depeszy PAP nie uzyskała komentarza Clear Channel Poland w tej sprawie. (PAP)

her/ pad/ jra/

reklama
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)