Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kolejny etap kampanii promującej Łódź w BBC

0
Podziel się:

Kolejny etap kampanii promującej Łódź rusza od początku kwietnia w brytyjskiej
stacji telewizyjnej BBC. Miasto promować będą dwa nowe spoty reklamowe: Łódź filmowa oraz
prezentujący Łódź jako miasto wielu wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych.

Kolejny etap kampanii promującej Łódź rusza od początku kwietnia w brytyjskiej stacji telewizyjnej BBC. Miasto promować będą dwa nowe spoty reklamowe: Łódź filmowa oraz prezentujący Łódź jako miasto wielu wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych.

Spoty pojawiać się będą przez sześć tygodni. Nadawane będą w czasie największej oglądalność podczas głównych wiadomości BBC. Każdy ze spotów trwa 30 sekund i - zgodnie z umową - zostanie wyemitowany 483 razy - informuje łódzki magistrat.

Pierwszy etap telewizyjnej promocji miasta ubiegającego się o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016 roku, odbył się jesienią 2007 i wiosną 2008 roku. Reklamówka "Would you in Łódź" była wówczas prezentowana w BBC w sumie przez 10 tygodni. Całość kampanii kosztowała wtedy miasto 250 tys. dolarów.

Ekipa BBC ponownie zawitała do Łodzi we wrześniu ubiegłego roku, kiedy powstawały zdjęcia do trzech kolejnych spotów reklamowych. Pierwszy pokazywał Łódź jako miasto sztuki i mody, drugi - jako miasto wielu wydarzeń oraz ostatni nawiązujący do Łodzi filmowej.

Pierwsze spoty nowej serii BBC pokazała jesienią ub. roku 285 razy. Teraz od początku kwietnia przez 6 tygodni pojawiać się będą dwa kolejne. Nowa kampania reklamowa, czyli emisja spotów plus ich produkcja, kosztuje miasto 417 tys. dol.

Władze Łodzi liczą, że dzięki spotom ludzie za granicą uczą się nie tylko poprawnego wymawiania nazwy miasta, ale i dowiadują się o jego artystycznym potencjale.

Przedstawiciele BBC zaprezentowali niedawno wyniki sondażowego badania oglądalności pierwszego spotu emitowanego jesienią ub. roku. Wynika z nich, że trzech na czterech respondentów widziało reklamę Łodzi. To bardzo wysoki wynik - uważa przedstawicielka BBC Lissa Leader.

Z danych stacji wynika, że dotychczas drugi etap kampanii Łodzi w BBC obejrzało prawie 10,9 mln osób. Było to 43 proc. tzw. zdefiniowanej grupy docelowej, którą stanowi głównie średnia i wyższa kadra menadżerska, w wieku przede wszystkim 25-44 lat. W sumie spot był widziany 23 mln razy. (PAP)

szu/ pz/ mag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)