Trasa, która jest nowym odcinkiem drogi krajowej nr 6 Szczecin - Gdańsk, faktycznie została udostępniona 26 października.
Komorowski powiedział, że inwestycja ta _ to cząstka wielkiej mapy postępu, wielkich, mądrych inwestycji na terenie całej Polski _.
Prezydent dodał, że _ nie będzie dzisiaj żadnego uroczystego przecinania wstęgi, jest to uroczystość nie tyle otwarcia tej obwodnicy, ile wspólnej radości, że sprawy poszły w dobrą stronę, że jest ukończone ważne dzieło _.
Towarzyszący prezydentowi minister infrastruktury Cezary Grabarczyk poinformował, że obecnie zakontraktowanych jest 1700 km autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic. Natomiast w realizacji jest 1434 km dróg, w tym 723 km autostrad.
Obwodnicę, która omija Słupsk od strony południowej, przez 2 lata budowało wyłonione w przetargu konsorcjum spółek Strabag i Wakoz. Nadzór nad robotami sprawowała firma Arcadis. Inwestycja kosztowała 435 mln zł. Pieniądze pochodziły z Krajowego Funduszu Drogowego.
Obwodnica ma długość 16,3 km. Wykonano ją w standardzie drogi ekspresowej. Powstały na niej 34 obiekty inżynierskie, w tym ok. 180-metrowy most nad rzeką Słupia oraz cztery bezkolizyjne węzły drogowe Reblinko, Kobylnica, Głobino i Redzikowo. Na węźle Kobylnica trasa przecina się z drogą krajową nr 21 Miasto - Ustka.
Droga powstała, żeby odciążyć centrum Słupska, przez które biegła dotychczas krajowa _ 6 _. Według szacunków gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad liczba przejeżdżających przez miasto samochodów powinna się zmniejszyć o jedną trzecią.
Po udostępnieniu obwodnicy dla samochodów, co stało się 26 października, dotychczasowy odcinek trasy nr _ 6 _ przebiegający przez gminy Kobylnica, miasto Słupsk i gminę wiejską Słupsk przestał być drogą krajową i stał się drogą gminną.
Czytaj w Money.pl ( http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=-1%20year&de=today&sdx=0&i=&ty=1&s%5B0%5D=inflacja&fg=1&w=450&h=200&cm=0 Inflacja ) Źródło: Money.pl na podstawie danych GUS