Wpływ czynników pozafinansowych na wartość spółki i odpowiedzialność społeczna firm, a także zasady CSR - to tematy IV Kongresu Relacji Inwestorskich Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, który odbędzie się 12-13 czerwca .
Jakie są korzyści i koszty bycia spółką społecznie odpowiedzialną? Jak wyglądają działania CSR na rynkach rozwiniętych? Kim jest interesariusz 2.0 i jak się z nim komunikować? Czy sprawozdawczość pozafinansowa może mieć wpływ na wartość spółki? - to m.in. tematy, które zostaną omówione podczas Kongresu.
"Stowarzyszenie w ramach kampanii +SEG dla CSR+ podjęło wiele działań w celu popularyzacji idei społecznej odpowiedzialności biznesu na rynku kapitałowym (...) Wydaje mi się, że temat społecznie odpowiedzialnego zachowania w biznesie jest nadal błędnie postrzegany - bardziej jako działalność charytatywna niż strategia rozwoju spółki - i mam nadzieję, że dyskusje w ramach Kongresu pomogą to zmienić" - uważa cytowany w komunikacie SEG prezes stowarzyszenia Mirosław Kachniewski.
Pierwszego dnia KRI mają sie odbyć dyskusje panelowe poświęcone zagadnieniom społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwsza sesja będzie dotyczyła CSR jako elementu strategii firmy, a druga - wpływu dobrej komunikacji CSR na wartość spółki.
Drugiego dnia goście Kongresu będą mogli zdobyć wiedzę praktyczną podczas warsztatów tematycznych m.in.: Corporate website: why your CEO will soon call you up!; Obieg informacji w Internecie a komunikacja korporacyjna spółki giełdowej; WWW.GPWInfoStrefa.pl - zaprezentuj spółkę w nowej odsłonie portalu; Dialog społeczny jako interakcja biznesu z otoczeniem na przykładzie procesu dialogu w Grupie TP; Raportowanie społeczne w kontekście zarządzania w organizacji jako proces podnoszący jakość informacji prezentowanych interesariuszom, na przykładzie raportowania w Grupie TP; Sztuka budowania relacji z inwestorami; Jak nie udzielać wywiadów - sztuka zachowania się przed kamerą; Raport roczny jako narzędzie efektywnej komunikacji spółki giełdowej; RESPECT Index w praktyce. Jak zostać spółką giełdową odpowiedzialną społecznie?; Konkurs Złota Strona Emitenta jako badanie jakości stron internetowych na polskim rynku kapitałowym; Praktyczne aspekty raportowania CSR w kontekście relacji inwestorskich; Skuteczne
wdrażania kodeksu postępowania (etycznego) w spółce; Analiza ESG spółek w Polsce. Wartość danych pozafinansowych w wycenie spółki; Relacje inwestorskie z inwestorami indywidualnymi; Informacja cenotwórcza - o czym należy informować rynek.
W trakcie Kongresu zostaną ogłoszone wyniki tegorocznej V edycji Konkursu Złota Strona Emitenta organizowanego przez SEG, wraz z raportem podsumowującym kolejne etapy Konkursu.
Więcej informacji na stronie www.seg.org.pl
Partnerem Kongresu i patronem medialnym jest Polska Agencja Prasowa. (PAP)
dan/ ana/ amac/