Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Konkurs dla dziennikarzy "Ludzka twarz EFS"

0
Podziel się:

Dziennikarze, fotoreporterzy i studenci mogą
wziąć udział w konkursie "Ludzka twarz EFS", zainaugurowanym w
środę przez Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu
Społecznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.

Dziennikarze, fotoreporterzy i studenci mogą wziąć udział w konkursie "Ludzka twarz EFS", zainaugurowanym w środę przez Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.

Nagrody zostaną przyznane w pięciu kategoriach: Pióro dla dziennikarzy prasowych, Mikrofon dla dziennikarzy radiowych, Ekran - dla telewizyjnych, Obiektyw - dla fotoreporterów oraz Debiut - dla studentów VI i V roku dziennikarstwa.

W czterech pierwszych kategoriach nagroda wynosi 5 tys. zł, natomiast debiutanci dostaną 2 tys. zł. Specjalne wyróżnienia przewidziano też dla dziennikarzy lokalnych. Za najlepszą pracę zostanie przyznana nagroda w wysokości 3 tys. zł, ponadto dla 16 najlepszych dziennikarzy lokalnych Reprezentacja Komisji Europejskiej w Polsce zorganizuje na początku 2007 roku wyjazd do Brukseli.

Zastępca dyrektora Departamentu Wdrażania EFS Katarzyna Wielguszewska wyjaśniła na środowej konferencji prasowej, że organizatorom konkursu zależy przede wszystkim na pokazaniu, że EFS jest dostępny dla wszystkich i są osoby, które z EFS już skorzystały i dzięki temu "odnoszą sukcesy zawodowe, edukacyjne i w życiu prywatnym".

"Poprzez konkurs chcemy pokazać, że EFS to nie tylko procedury, przez które trzeba się przedrzeć, żeby dostać dofinansowanie; to nie tylko wypełnianie sprawozdań, to nie tylko wskaźniki, które musimy osiągnąć. Za EFS kryją się ludzkie historie. Chcielibyśmy pokazać +ludzką twarz+ EFS" - zachęcała dziennikarzy Wielguszewska.

Szefowa Reprezentacji KE w Polsce Róża Thun zwróciła uwagę, że ważne jest, aby pokazać ludziom, że pieniądze z EFS, przy małym wysiłku, są osiągalne dla każdego. "To są pieniądze nasze, z których my możemy skorzystać" - powiedziała Thun. Według niej, dziennikarze pokazując konkretnych ludzi, którzy skorzystali z EFS, powinni uświadomić innym, że skorzystanie z funduszy UE jest możliwe.

"Konkretny przykład, to jest najlepsza zachęta, bo pokazuje, że to jest do zrobienia. Ważne jest uświadomienie, że są ludzie, którzy dali sobie z tym radę" - podkreśliła szefowa Reprezentacji KE w Polsce.

Materiały zgłaszane do konkursu muszą opierać się na projektach wdrażanych przez MPiPS. Są to działania na rzecz struktur rynku pracy (Działanie 1.1), na rzecz osób zagrożonych marginalizacją (Działanie 1.5) oraz na rzecz poprawy sytuacji kobiet na rynku pracy (Działanie 1.6)

Wielguszewska poinformowała, że do maja 2006 r. zatwierdzono do realizacji 676 takich projektów na kwotę 537 mln zł. Podkreśliła, że te liczby pokazują, jak dużo jest tematów dla dziennikarzy, które warto jest opisać lub pokazać.

Prace konkursowe muszą być opublikowane w okresie od 20 czerwca do 20 października 2006 roku. W przypadku studentów materiały nie muszą być opublikowane.

Patronat nad konkursem objęli Reprezentacja Komisji Europejskiej w Polsce, Polska Fundacja im. Roberta Schumanna oraz Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. (PAP)

wal/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)