Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Konkurs "Teraz Polska Promocja" rozstrzygnięty

0
Podziel się:

#
Dchodzą informacje o nagrodach specjalnych oraz wypowiedź wiceminister spraw zagranicznych
#

# Dchodzą informacje o nagrodach specjalnych oraz wypowiedź wiceminister spraw zagranicznych #

05.12. Warszawa (PAP) - Praca magisterska Agaty Krzemień z Uniwersytetu Warszawskiego o wpływie osobowości człowieka na wybierane przez niego kierunki turystycznych podróży, zajęła pierwsze miejsce w siódmej edycji konkursu "Teraz Polska Promocja" - poinformowano w czwartek podczas konferencji w Warszawie.

Gali wręczenia nagród towarzyszyła konferencja "Polskie Puzzle. Warto być Made in Poland". Podczas niej zaprezentowano najnowsze kampanie promocyjne naszego kraju.

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Katarzyna Kacperczyk przedstawiła przyjęte podczas październikowego posiedzenia Rady Promocji Polski "Zasady komunikacji marki +Polska+". "Naszym celem jest zwrócenie uwagi na polskie społeczeństwo, zwykłych obywateli, bez względu na ich wiek, pochodzenie, czy miejsce pracy. Największą wartością naszej ojczyzny jesteśmy my, Polacy" - powiedziała wiceszefowa polskiej dyplomacji.

Konkurs prac magisterskich "Teraz Polska Promocja" organizowany jest przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" przy współpracy z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Organizacją Turystyczną oraz Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. W konkursie przyznano trzy nagrody główne, a także osiem nagród specjalnych fundowanych przez sześć różnych ministerstw oraz dwie instytucje. Wręczono także pięć wyróżnień. "Łączna pula wszystkich nagród to ponad 50 tys. zł" - powiedział PAP dyrektor konkursu Michał Lipiński z Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska".

"Chcemy promować magistrantów, którzy podejmują tematykę związaną z szeroko rozumianą promocją Polski - np. gospodarczą, wizerunkową, sportową, kulturalną. Zależy nam na tym, by być animatorem tematów prac magisterskich" - zaznaczył w rozmowie z PAP dyrektor konkursu Michał Lipiński z Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska".

Główną nagrodę w tej edycji konkursu (7 tys. zł) otrzymała Agata Krzemień z Uniwersytetu Warszawskiego za pracę "Osobowość człowieka a atrybuty marki destynacji turystycznej". W swojej pracy nagrodzona chciała zbadać, czy osobowość człowieka decyduje o tym, gdzie wyjeżdża w celach turystycznych. "Niestety zależności, o których myślałam, potwierdziły się tylko w bardzo ograniczonym stopniu - tylko dla jednej podgrupy badanych. Okazało się, że badani o osobowości ekstrawertycznej wyjeżdżają do ekscytujących miejsc" - powiedziała Agata Krzemień w rozmowie z PAP.

Jednak z pracy laureatki wynikły inne ciekawe wnioski. Pokazała ona, jak badani wyobrażają sobie destynacje turystyczne "ekscytujące", a także jak - ich zdaniem - powinny wyglądać destynacje określane jako "szczere". Za "ekscytującą" destynację turystyczną uważane są zagraniczne stolice lub średniej wielkości miasta. W takich miejscach główną rozrywką są zakupy i zwiedzanie. Zdaniem badanych powinny tam być liczne centra handlowe i rozwinięta komunikacja miejska. Powinny być to miejsca nowoczesne, zróżnicowane.

Z kolei "szczera" destynacja turystyczna identyfikowana jest z miastami w Polsce. Miejsca te wybierane są głównie dla odpoczynku i zdaniem badanych generować powinny poczucie stabilności czy rodzinności. Miejsca takie powinny się charakteryzować np. zabudową jednorodzinną, obecnością drzew czy kwiatów, niską przestępczością. "Moja praca pomaga zobaczyć, jak Polska jest postrzegana wśród badanych osób i czego one oczekują. To może być wyznacznikiem do opracowania większej strategii" - wyjaśniła laureatka. Jej zdaniem znając potrzeby ludzi łatwiej będzie ich zachęcić do spędzania urlopu w Polsce.

Nagrodę drugiego stopnia (5 tys. zł) otrzymał Piotr Szczepaniak ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie za pracę pt.: "Konkurencyjność polskiego i niemieckiego przemysłu przetwórstwa rybnego na tle wspólnego rynku Unii Europejskiej". Autor w swojej pracy porównywał konkurencyjność przetwórstwa rybnego w Polsce i w Niemczech. Nagrodę trzeciego stopnia (3 tys. zł) otrzymała z kolei Katarzyna Groblewska również z SGH w Warszawie za pracę pt.: "Innowacyjność gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej".

Nagrodę specjalną ministra gospodarki otrzymała Joanna Halik za pracę "Instrumenty dyplomacji gospodarczej wykorzystywane w promocji polskiej gospodarki za granicą na przykładzie działań podejmowanych na rynku Konfederacji Szwajcarskiej", minister spraw zagranicznych nagrodę przyznał Agacie Ranachowskiej za pracę "Branding narodowy jako sposób budowania pozycji międzynarodowej państwa. Analiza skuteczności na przykładzie Polski". Nagroda specjalna ministra sportu i turystyki trafiła do Oleny Kulykovets za pracę o parkach tematycznych i parkach rozrywki. Z kolei Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi nagrodę przyznało Annie Nowak za badania nad turystyką winiarską na Ziemi Lubuskiej. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wyróżniło pracę Judyty Lubachy-Sember o konkurencyjności regionu świętokrzyskiego, a minister kultury i dziedzictwa narodowego docenił pracę Łukasza Maźnicy o kulturowych uwarunkowaniach rozwoju miast kreatywnych oraz rozwoju lokalnego.

Nagrodę specjalną Instytutu Adama Mickiewicza przyznano Krzysztofowi Bilińskiemu za pracę o programie promocyjnym Polska! Year. Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA nagrodę przyznał Arturowi Kowalczykowi za "Niekonwencjonalne sposoby finansowania rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw z sektora MŚP w Polsce". W tegorocznej edycji konkursu rywalizowały 124 prace magisterskie. Jednym z patronów medialnych wydarzenia był serwis PAP - Nauka w Polsce. (PAP)

lt/ mrt/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)