Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Konkurs "Teraz Polska Promocja" rozstrzygnięty

0
Podziel się:

Praca magisterska Agaty Krzemień z Uniwersytetu Warszawskiego o wpływie
osobowości człowieka na wybierane przez niego kierunki turystycznych podróży, zajęła pierwsze
miejsce w siódmej edycji konkursu "Teraz Polska Promocja" - poinformowano w czwartek podczas
konferencji w Warszawie.

Praca magisterska Agaty Krzemień z Uniwersytetu Warszawskiego o wpływie osobowości człowieka na wybierane przez niego kierunki turystycznych podróży, zajęła pierwsze miejsce w siódmej edycji konkursu "Teraz Polska Promocja" - poinformowano w czwartek podczas konferencji w Warszawie.

Konkurs na prace magisterskie organizowany jest przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" przy współpracy z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Organizacją Turystyczną oraz Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Celem konkursu jest motywowanie studentów do podejmowania prac badawczych w obszarze promocji Polski: jej gospodarki, nauki i kultury.

"Chcemy promować magistrantów, którzy podejmują tematykę związaną z szeroko rozumianą promocją Polski - np. gospodarczą, wizerunkową, sportową, kulturalną. Zależy nam na tym, by być animatorem tematów prac magisterskich" - zaznaczył w rozmowie z PAP dyrektor konkursu Michał Lipiński z Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska".

Główną nagrodę w tej edycji konkursu (7 tys. zł) otrzymała Agata Krzemień z Uniwersytetu Warszawskiego za pracę "Osobowość człowieka a atrybuty marki destynacji turystycznej". W swojej pracy nagrodzona chciała zbadać, czy osobowość człowieka decyduje o tym, gdzie wyjeżdża on w celach turystycznych. "Niestety zależności, o których myślałam, potwierdziły się tylko w bardzo ograniczonym stopniu - tylko dla jednej podgrupy badanych. Okazało się, że badani o osobowości ekstrawertycznej wyjeżdżają do ekscytujących miejsc" - powiedziała Agata Krzemień w rozmowie z PAP.

Jednak z pracy laureatki wynikły inne ciekawe wnioski. Pokazała ona, jak badani wyobrażają sobie destynacje turystyczne "ekscytujące", a także jak - ich zdaniem - powinny wyglądać destynacje określane jako "szczere". Za "ekscytującą" destynację turystyczną uważane są zagraniczne stolice lub średniej wielkości miasta. W takich miejscach główną rozrywką są zakupy i zwiedzanie. Zdaniem badanych powinny tam być liczne centra handlowe i rozwinięta komunikacja miejska. Powinny być to miejsca nowoczesne, zróżnicowane.

Z kolei "szczera" destynacja turystyczna identyfikowana jest z miastami na terenie Polski. Miejsca te wybierane są głównie dla odpoczynku i zdaniem badanych generować powinny poczucie stabilności czy rodzinności. Miejsca takie powinny się charakteryzować np. zabudową jednorodzinną, obecnością drzew czy kwiatów, niską przestępczością. "Moja praca pomaga zobaczyć, jak Polska jest postrzegana wśród badanych osób i czego one oczekują. To może być wyznacznikiem do opracowania większej strategii" - wyjaśniła laureatka. Jej zdaniem znając potrzeby ludzi łatwiej będzie ich zachęcić do spędzania urlopu w Polsce.

Nagrodę drugiego stopnia (5 tys. zł) otrzymał Piotr Szczepaniak ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie za pracę pt.: "Konkurencyjność polskiego i niemieckiego przemysłu przetwórstwa rybnego na tle wspólnego rynku Unii Europejskiej". Autor w swojej pracy porównywał konkurencyjność przetwórstwa rybnego w Polsce i w Niemczech. Nagrodę trzeciego stopnia (3 tys. zł) otrzymała z kolei Katarzyna Groblewska również z SGH w Warszawie za pracę pt.: "Innowacyjność gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej".

Oprócz nagród głównych w konkursie przyznano osiem nagród specjalnych fundowanych przez sześć różnych ministerstw oraz dwie instytucje. Przyznano także pięć wyróżnień. "Łączna pula wszystkich nagród to ponad 50 tys. zł" - powiedział PAP Michał Lipiński. W tegorocznej edycji konkursu rywalizowały 124 prace magisterskie.

Gali wręczenia nagród towarzyszyła konferencja "Polskie Puzzle. Warto być Made in Poland". Podczas niej zaprezentowano najnowsze kampanie promocyjne naszego kraju w Polsce i za granicą. Jednym z patronów medialnych wydarzenia był serwis PAP - Nauka w Polsce. (PAP)

lt/ mrt/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)