Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Konsorcjum z udziałem Polimex-Mostostal zbuduje odcinek A4 w Małopolsce

0
Podziel się:

Polsko-słowacko-czeskie konsorcjum firm Polimex-Mostostal S.A., Doprastav AS
oraz Metrostav AS zostało wybrane w przetargu na wykonawcę 23-kilometrowego odcinka autostrady A4
pomiędzy Szarowem a Brzeskiem w Małopolsce.

Polsko-słowacko-czeskie konsorcjum firm Polimex-Mostostal S.A., Doprastav AS oraz Metrostav AS zostało wybrane w przetargu na wykonawcę 23-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Szarowem a Brzeskiem w Małopolsce.

Rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Chacaga poinformowała we wtorek, że konsorcjum przedstawiło najkorzystniejszą ofertę, która opiewa na blisko 780 mln zł brutto.

Cena zaproponowana przez zwycięzcę przetargu jest o połowę niższa niż założono w kosztorysie inwestorskim, czyli prawie 1,6 mld zł.

Według Chacagi, jeśli w ciągu najbliższych 10 dni nie wpłyną protesty ze strony innych oferentów to umowę z wykonawcą będzie można podpisać za ok. 1,5 miesiąca.

Budowa autostrady A4 pomiędzy węzłami Szarów i Brzesko będzie trwała dwa lata. Będzie ona dofinansowana w znacznej części z unijnego Funduszu Spójności.

W sumie w drugim etapie przetargu na ten odcinek autostrady oferty cenowe złożyło siedem firm oraz konsorcjów krajowych i zagranicznych.

Konsorcjum złożone z Polimex-Mostostal S.A. oraz Doprastav AS buduje obecnie pierwszy odcinek drogi ekspresowej S7 na terenie Krakowa. Inwestycja ma się zakończyć na wiosnę przyszłego roku, firma będzie więc dysponować na miejscu znacznymi mocami wykonawczymi.

Odcinek autostrady A4 pomiędzy węzłem Szarów a węzłem Krzyż koło Tarnowa o łącznej długości 56,8 km podzielono na trzy krótsze odcinki: Szarów - Brzesko (23,1 km), Brzesko - Wierzchosławice (20,8 km), Wierzchosławice - Krzyż (12,9 km). Dla każdego z nich ogłoszono odrębny przetarg, by umożliwić wzięcie udziału w postępowaniu także mniejszym firmom. Przetargi na pozostałe dwa odcinki nie zostały jeszcze rozstrzygnięte.

GDDKiA szacuje, że jeśli cała procedura przebiegnie bez zakłóceń, to budowa autostrady mogłaby się rozpocząć jeszcze w tym roku. A4 do Tarnowa ma być gotowa na przełomie 2011 i 2012 roku.

Nowy odcinek autostrady projektowany jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice, Krzyż. Zbudowanych zostanie sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej. Łączna długość trasy wyniesie ok. 670 km.

Do tej pory wybudowano autostradę A4 na terenie Polski od polsko-niemieckiej granicy w Zgorzelcu przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków do Szarowa. Dalsza część do wschodniej granicy w Korczowej ma być gotowa do 2012 roku.(PAP)

rgr/ pad/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)