Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kraków: Mniejsze korki dzięki przebudowie ronda Ofiar Katynia

0
Podziel się:

Krakowski kierowca dojeżdżający do pracy 10 km tracił w ub.r. w korkach 6
godzin 37 minut miesięcznie - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę doradczą Deloitte i
serwis drogowy Targeo.pl. Sytuacja ta poprawiła się po oddaniu do użytku ronda Ofiar Katynia.

Krakowski kierowca dojeżdżający do pracy 10 km tracił w ub.r. w korkach 6 godzin 37 minut miesięcznie - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę doradczą Deloitte i serwis drogowy Targeo.pl. Sytuacja ta poprawiła się po oddaniu do użytku ronda Ofiar Katynia.

Od końca października korki w mieście zmniejszyły się dzięki likwidacji największego z tzw. "wąskich gardeł" wymienianych w raporcie, czyli modernizowanego od wiosny 2010 roku ronda Ofiar Katynia.

Raport zwraca uwagę, że w zeszłym roku stanie w korkach kosztowało przeciętnego kierowcę w Krakowie 2.590 zł rocznie, ale czas stania w korkach skrócił się o 4 godziny w porównaniu z 2010 rokiem. Twórcy opracowania zaznaczyli, że Kraków jest przykładem miasta, w którym dobrze zrealizowane inwestycje drogowe mogą skutecznie zmniejszyć ruch.

Według władz miasta w ostatnich latach w Krakowie zrealizowano inwestycje, które miały wpływ na poprawę przejezdności. Niedawno zakończyła się np. kompleksowa modernizacja ronda Ofiar Katynia. Wcześniej wybudowano estakadę drogową w ciągu ulic Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich oraz przebudowano ronda Mogilskie i Grzegórzeckie.

Stosowane są też nowoczesne rozwiązania w zarządzaniu transportem zbiorowym, dzięki czemu przejazd autobusem czy tramwajem staje się konkurencyjny wobec jazdy samochodem. Na newralgicznych ciągach drogowych wdrażana jest tzw. zielona fala, przez co ruch pojazdów staje się coraz bardziej płynny.

Najważniejszym przedsięwzięciem ostatnich miesięcy było oddanie do użytku przebudowanego, trójpoziomowego ronda Ofiar Katynia, w północno-zachodniej części Krakowa. Realizowane od wiosny 2010 roku przedsięwzięcie kosztowało 121 mln zł. Węzeł ten to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79.

Po kompleksowej przebudowie, nowy węzeł Ofiar Katynia ma przepustowość 18 tys. pojazdów na godzinę. To więcej niż przewidują prognozy obciążenia ruchem. Według nich przepustowość ta wystarczy na najbliższe 20 lat. (PAP)

rgr/ abr/ dym/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)