Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KRRiT o charytatywnych przekazach reklamowych

0
Podziel się:

Spoty, zachęcające do zakupu jakichkolwiek produktów, nawet jeśli część
przychodów z ich sprzedaży zostanie przekazana na cele charytatywne mogą być emitowane w radiu i
telewizji wyłącznie w ramach bloków reklamowych - wyjaśnia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Spoty, zachęcające do zakupu jakichkolwiek produktów, nawet jeśli część przychodów z ich sprzedaży zostanie przekazana na cele charytatywne mogą być emitowane w radiu i telewizji wyłącznie w ramach bloków reklamowych - wyjaśnia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski powiedział w środę PAP, że stanowisko KRRiT jest odpowiedzią na liczne skargi, jakie napływały do rady z rynku. Chodzi o sytuacje, w których telewizje bądź radia poza czasem reklamowym emitują spoty zachęcające np. do zakupu określonych pieluch czy pasty do zębów, dzięki czemu kupujący wesprze np. fundację pomagającą chorym dzieciom.

"Przekazy popierające określoną ideę lub akcję charytatywną, powiązane z zachętą do zakupu określonego produktu bądź usługi komercyjnej" stanowią reklamę i w rozumieniu obowiązujących przepisów powinny być odpowiednio oznakowane, "a czas ich emisji wliczany będzie do limitu reklamowego nadawcy" - podkreśla w komunikacie KRRiT.

KRRiT przypomina przy tym, że "poza blokiem reklamowym, bez oznakowania słowem reklama" mogą być emitowane "przekazy o charakterze charytatywnym, zachęcające do przekazywania darowizn na określony ważny społecznie cel, szczególnie dotyczące przekazywania darowizn dla organizacji pożytku publicznego w ramach 1 proc. podatku, w których nie wymaga się od darczyńcy żadnych innych zachowań poza przekazaniem środków (środki te mogą być przekazane również za pomocą SMS-ów)".

Czas emisji tego rodzaju spotów nie będzie wliczany do limitu reklamowego, obowiązującego nadawcę.

Zgodnie z Ustawą o radiofonii i telewizji reklamy nie mogą zajmować więcej niż 15 proc., a reklamy nadawane łącznie z telesprzedażą więcej niż 20 proc. dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 12 minut w ciągu godziny.

Bloki programowe poświęcone wyłącznie telesprzedaży nie mogą zajmować w programie więcej niż 3 godziny dziennego czasu nadawania programu, przy czym minimalny czas trwania takiego bloku wynosi 15 minut, a liczba tych bloków nie może przekraczać 8. (PAP)

js/ bno/ pz/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)