Prawie 10 tys. osób zwiedzało w tym roku atrakcje turystyczne w Kujawsko-Pomorskiem, korzystając z Paszportu turystycznego. W paszportach można było zbierać pieczątki, które uprawniały do udziału w losowaniu nagród.
"W każdym z dziesięciu miejsc, które promowaliśmy w pierwszej edycji +Paszportu+, były zniżki specjalne dla osób odwiedzających te miejsca. W każdym trzeba było uzyskać pamiątkową pieczątkę, która później uprawniała do tego, by brać udział w konkursach" - poinformowała we wtorek Justyna Malinowska z Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej.
Na szlaku znalazły się w tym roku atrakcje turystyczne, które zostały odnowione lub wzbogacone dzięki wsparciu funduszy unijnych. Turystów zachęcano do odwiedzenia m.in. Kruszwicy, Biskupina, Chełmna, Ciechocinka, Ostromecka, Borów Tucholskich i Golubia-Dobrzynia.
W ramach projektu wydano 10 tys. paszportów wraz z mapą atrakcji turystycznych, opisujących dziesięć szczególnie atrakcyjnych miejsc w regionie kujawsko-pomorskim. W kampanii wzięło udział około 9,5 tys. turystów.
Konkurs pieczątkowy był jednym z głównych elementów przedsięwzięcia. Zebranie potwierdzeń uprawniało do udziału w losowaniu nagród. Posiadacze paszportów mogli także wziąć udział w konkursie fotograficznym towarzyszącym kampanii.
Zorganizowano także konkurs z nagrodami na jednym z portali społecznościowych, który także cieszył się sporym zainteresowaniem: na codzienne pytania, dotyczące zagadnień związanych tematycznie z Unią Europejską oraz turystyką w regionie Pomorza i Kujaw, odpowiadało często nawet tysiąc osób.
Władze samorządowe regionu kujawsko-pomorskiego są bardzo zadowolone z tej formy promocji atrakcji turystycznych i efektów wykorzystania środków unijnych. Już rozpoczęto zbieranie propozycji miejsc, które zostaną umieszczone w paszportach na nowy sezon turystyczny.
"Ta akcja promocyjna była nie tylko ciekawa, ale przede wszystkim niestandardowa: to nie są kolejne długopisy czy breloczki, tylko coś znacznie bardziej interesującego. Zainteresowanie, jakie wzbudziła ta akcja pokazuje, że mieszkańcy regionu i turyści chcą poznawać ciekawe miejsca" - ocenił Michał Korolko, wicemarszałek województwa kujawsko-pomorskiego.
Kampania była realizowana przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. (PAP)
olz/ mki/ gma/