Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Łódź: 320 tys. ulotek o zmianach w komunikacji po zamknięciu dworca

0
Podziel się:

320 tys. ulotek z informacjami o zmianach w kursowaniu pociągów i komunikacji
miejskiej oraz harmonogramem przebudowy dworca kolejowego Łódź Fabryczna ma trafić do skrzynek
pocztowych łodzian. Akcja już się zaczęła.

320 tys. ulotek z informacjami o zmianach w kursowaniu pociągów i komunikacji miejskiej oraz harmonogramem przebudowy dworca kolejowego Łódź Fabryczna ma trafić do skrzynek pocztowych łodzian. Akcja już się zaczęła.

W sobotę w nocy dworzec zostanie zamknięty, a nowy, podziemny dworzec Łódź Fabryczna ma zostać oddany do użytku w 2015 roku. Ciężar obsługi kolejowej przejmą dworce Łódź: Kaliska, Widzew i Chojny.

W mieście ruszyła kampania informacyjna na temat przebudowy dworca. W piątek rano ulotki rozdawała pasażerom pociągów na "Fabrycznym" prezydent miasta Hanna Zdanowska, która nie ukrywa, że mieszkańców Łodzi czekają utrudnienia komunikacyjne.

Urzędnicy magistratu mają w ciągu najbliższych dwóch tygodni rozdawać ulotki na dworcach Łódź: Kaliska, Chojny i Widzew; powstaną też tam specjalne punkty informacyjne. W lokalnych mediach publikowane są informacje i komunikaty o zmianach, a na wiatach przystanków MPK - rozwieszane plakaty. Ruszyła też strona internetowa o projekcie www.lodz.pl/dworzec.

"Będziemy organizować też dni otwarte, podczas których łodzianie będą mogli uzyskać całą wiedzę o tym projekcie" - powiedziała PAP Zdanowska. Liczy, że w kamienicy obok dworca, nim zostanie wyburzona, działać będzie Centrum Informacji o Projekcie.

Miasto wycofało się - po wielu kontrowersjach - z organizacji imprezy z okazji zamknięcia dworca, ale koncerty i happeningi przygotowują w weekend sami łodzianie i lokalni artyści.

W związku z rozpoczęciem budowy nowego dworca od 16 października nastąpią zmiany w komunikacji miejskiej w Łodzi. Do odwołania autobusy linii 51, 51A, 51B, 53, 58, 58A, 60, 60A, 60B, 70, 70A i 86 zostaną skierowane do nowej pętli autobusowej na byłym placu postojowym PKS u zbiegu ulic Knychalskiego - Węglowa.

Będzie też uruchomiona autobusowa linia D1 obsługująca dworzec Łódź Widzew. Jednocześnie ulegną zmianie rozkłady jazdy tramwajów linii: 6, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 oraz autobusów 69, 69A, 69B, 75 i 77. Informacje o zmianach można uzyskać pod numerem infolinii: 0 801 675 675 oraz na stronie: www.mpk.lodz.pl.

Zlikwidowany zostanie też istniejący obok Łodzi Fabrycznej centralny dworzec PKS. Autobusy pospiesznie i przyspieszone zostaną przeniesione na pętlę autobusową przy dworcu Łódź-Kaliska. Połączenia lokalne PKS i przystanki komunikacji miejskiej zostaną przeniesione na pobliski plac postojowy przy ul. Węglowej.

Od niedzieli zmianie ulega organizacja ruchu pociągów do i z Łodzi oraz przez miasto. Zmiany dotyczą m.in. trasy Warszawa-Łódź. Według informacji PKP, pociągi kursujące na tej trasie - w dni robocze w godzinach porannego szczytu - będą odjeżdżały lub dojeżdżały na stację Łódź Kaliska, z postojami na stacjach Łódź Chojny i Łódź Widzew. W dni robocze poza godzinami porannego szczytu oraz w dni świąteczne i wolne od pracy, pociągi będą rozpoczynały lub kończyły kurs na stacji Łódź Widzew.

Także od niedzieli pociągi kursujące na trasie Warszawa - Łódź - Ostrów Wielkopolski - Wrocław będą pomijać stacje: Mokra, Koluszki oraz Łódź Widzew. Natomiast pociągi na trasach: Poznań - Kraków, Szczecin-Kraków, Gdynia - Kraków, Katowice - Bydgoszcz i Gdynia - Bielska-Biała będą kursowały przez stacje Łódź Widzew i Zgierz, z pominięciem Łodzi Kaliskiej i Żabieniec. Nowe rozkłady jazdy pociągów będą obowiązywały do 10 grudnia.

Aktualne informacje dotyczące organizacji ruchu pociągów znaleźć można m.in. na stronie www.intercity.pl.

Pochodzący z 1868 roku dworzec kolejowy Łódź Fabryczna zostanie zamknięty w sobotę w nocy (ostatni pociąg przyjedzie o godz. 23.11). Kilka dni później mają rozpocząć się prace związane z przygotowaniem do budowy w tym miejscu podziemnego dworca, który w przyszłości stanie się częścią tzw. Nowego Centrum Łodzi.

Osiem torów i cztery perony nowego dworca znajdą się 16,5 m pod ziemią, zaś 10,5 m nad nimi ma przebiegać sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Projekt przewiduje także w przyszłości powstanie dwóch tuneli: jednego dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego i aglomeracyjnego, oraz drugiego dla kolei dużych prędkości.

Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm: Torpol, Astaldi SpA, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych "Intercor" oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Budowa ma potrwać do końca 2014 roku, ale prace wykończeniowe zakończą się dopiero w 2015 roku. Inwestycja, współfinansowana przez UE, ma kosztować ponad 1,75 mld zł brutto. (PAP)

szu/ amac/ mag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)