Ruszają dwa kolejne konkursy w ramach realizowanego od kilku lat programu "Młodzi w Łodzi". To 3. edycja konkursu na najlepszy biznesplan "Mam Pomysł na Biznes" oraz projekt "Językowzięci", którego celem jest promocja nauki mniej popularnych języków obcych.
W konkursie "Młodzi w Łodzi - Mam Pomysł na Biznes" mogą wziąć udział wszystkie początkujące firmy działające w mieście nie dłużej niż rok oraz młode osoby w wieku od 18. do 35. roku życia, które mają swój pomysł na biznes - poinformowano we wtorek podczas inauguracji konkursów.
Konkurs organizowany jest w dwóch kategoriach - ogólnej oraz dla studentów łódzkich uczelni. Termin zgłaszania wniosków upływa 11 kwietnia. Osoby zakwalifikowane do pierwszego etapu uzyskają możliwość szkoleń oraz doradztwa z zakresu tworzenia profesjonalnego biznesplanu, procedury rejestracji działalności gospodarczej oraz prowadzenia księgowości w firmie. Biznesplany oceniać będzie Kapituła Konkursu, a ogłoszenie wyników zaplanowano na połowę czerwca.
Najlepszy projekt ma otrzymać 100 tys. zł od sponsora na wsparcie logistyczne, marketingowe oraz finansowe projektu. Swoje nagrody w każdej kategorii - w wysokości po 10 tys. zł - przyzna także prezydent Łodzi.
Prezydent miasta Hanna Zdanowska podkreśliła, że program "Młodzi w Łodzi" cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem młodych ludzi. "Daje on szanse, by zdolna, ambitna młodzież decydowała się na rozwój kariery właśnie w naszym mieście" - mówiła we wtorek Zdanowska.
Drugi konkurs "Młodzi w Łodzi - Językowzięci" adresowany jest - oprócz studentów - także do absolwentów łódzkich uczelni, którzy chcą poszerzać swoje umiejętności językowe, szczególnie jeżeli chodzi o mniej popularne języki, tj. m.in. chorwacki, duński, szwedzki, norweski czy portugalski.
Zdaniem władz miasta, inicjatywa spotkała się z zainteresowaniem ze strony działających w Łodzi firm z branży BPO (sektor usług dla biznesu - Business Process Outsourcing), których jest w mieście już ponad 20 i zatrudniają one w sumie niemal 6 tys. osób.
"To inicjatywa zupełnie pionierska, której w Polsce jeszcze nikt nie realizował. Łódź staje się centrum BPO, ale niektóre firmy tracimy ze względu na brak osób posiadających umiejętność komunikowania się w językach mniej popularnych" - uważa wiceprezydent miasta Marek Cieślak.
W konkursie mogą wziąć udział łódzcy studenci, którzy ukończyli przynajmniej jeden rok studiów i absolwenci łódzkich uczelni do 30. roku życia. Nagrodą jest 80-proc. dofinansowanie trzech semestrów kursu jednego z dziewięciu języków obcych poszukiwanych przez pracodawców, a jednocześnie mniej popularnych wśród studentów. Konkurs zakłada realizację trzech edycji, w ramach których wyłonionych zostanie łącznie 216 laureatów.
Chętni mogą się zgłaszać do 30 marca, a finaliści znani będą na początku kwietnia. W pierwszej edycji realizowane będą kursy z języków: czeskiego, duńskiego, fińskiego, niderlandzkiego, norweskiego oraz portugalskiego. Uruchomienie dwóch kolejnych edycji konkursu planowane jest w październiku tego roku oraz w marcu 2012 r. Wszystkie informacje na temat obu projektów dostępne są na stronie internetowej - www.mlodziwlodzi.pl
Program "Młodzi w Łodzi", przygotowany przez Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi przy współpracy z uczelniami wyższymi oraz pracodawcami, rozpoczął działalność w marcu 2008 roku. Jego celem jest zachęcanie młodych ludzi do wiązania swojej przyszłości z Łodzią, zwiększenie liczby kandydatów na studia na kierunkach preferowanych przez pracodawców, a także poprawa wizerunku Łodzi.
Z programem współpracuje ponad 50 firm, z czego 17 finansuje stypendia dla najlepszych studentów oraz miejsca w domach studenckich. W ramach programu m.in. uruchomiono również portal praktyk i staży, realizowane są szkolenia "Twoja Kariera w Twoich rękach" oraz kampanie promocyjno-informacyjne skierowane do młodych ludzi. (PAP)
szu/ pad/