Do września potrwa modernizacja trasy kolejowej ze Zgierza do stacji Łódź Widzew, prowadzona przez PKP PLK. Po zakończeniu inwestycji podróżni będą mogli korzystać z trzech nowych przystanków, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h.
Modernizacja trasy Zgierz - Łódź Widzew jest rozszerzeniem projektu dotyczącego uruchomienia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA).
Jak poinformował w środę PAP Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK, inwestycja obejmuje przebudowę torów na długości ponad 12 kilometrów. Po zakończeniu prac przejazd pociągiem ze Zgierza do stacji Łódź Widzew zajmie około 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h.
Podróżni będą mogli korzystać z trzech nowych przystanków: Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek, które od wielu lat były wyłączone z eksploatacji. Każdy z nich ma być przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się nowe wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery.
Przystanek Łódź Marysin zostanie przesunięty o około 500 m w stronę ulicy Strykowskiej, co ma ułatwić pasażerom przesiadanie się do autobusów lub tramwajów komunikacji miejskiej.
Prace związane z rewitalizacją linii ze Zgierza do stacji Łódź Widzew obejmują również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych - wiaduktach, mostach czy przepustach. Istotną częścią inwestycji jest też przebudowa pięciu przejazdów kolejowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich - w ciągu ulicy Edwarda - zostanie wyposażony w samoczynną sygnalizację świetlną i półrogatki.
Odnowiona trasa Zgierz - Łódź Widzew ma być gotowa na przejazd pierwszych pociągów 1 września tego roku. Wartość tego projektu to ponad 24 mln zł.
Według PKP PLK modernizacja trasy Zgierz - Łódź Widzew uzupełnia zakończony w grudniu 2013 roku program budowy oraz przebudowy przystanków na trasach ŁKA, która łączyć będzie Łódź z miastami i gminami aglomeracji. W ramach tej inwestycji zbudowano lub przebudowano 24 perony na 14 przystankach oraz na trzech stacjach kolejowych: Stryków, Głowno i Chociszew.
W połowie roku ma być także gotowy pierwszy nowy peron na stacji Łódź Widzew; w ramach budowy połączenia do nowego podziemnego dworca Łódź Fabryczna prowadzone są prace modernizacyjne. Po całkowitym remoncie stacja Widzew będzie miała trzy perony i sześć torów dla ruchu pasażerskiego. Koszt tej inwestycji, która ma się zakończyć w tym roku, przekracza 204 mln zł. (PAP)
szu/ pad/