Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Łódzkie: Ruszyła kampania promująca czytelnictwo

0
Podziel się:

Czytelnictwo, jako ciekawą formę spędzania wolnego czasu i rozwoju osobistego,
chcą propagować organizatorzy kilkumiesięcznej kampanii "Łódzkie czyta". Jej celem jest też
wykreowanie pozytywnego wizerunku osoby czytającej i przygotowanie internetowej "literackiej mapy
woj. łódzkiego".

Czytelnictwo, jako ciekawą formę spędzania wolnego czasu i rozwoju osobistego, chcą propagować organizatorzy kilkumiesięcznej kampanii "Łódzkie czyta". Jej celem jest też wykreowanie pozytywnego wizerunku osoby czytającej i przygotowanie internetowej "literackiej mapy woj. łódzkiego".

Organizatorem i koordynatorem kampanii jest Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Marszałka J. Piłsudskiego w Łodzi. Jej pracownicy podkreślają, że głównym celem akcji jest "promocja idei proczytelniczych, związanych z szeroko pojętą kulturą czytania i miejscem książki w strukturze czasu wolnego".

Podczas inaugurującej kampanię konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie biblioteki im. Piłsudskiego przedstawiono wyniki badań dot. liczby osób korzystających z bibliotek publicznych (w przeliczeniu na 100 mieszkańców) w powiatach i miastach na prawach powiatów województwa łódzkiego.

W rankingu tym najlepiej wypadła dzielnica Łódź-Śródmieście z wynikiem 29,4. Średnią przekraczającą 20 osiągnęły jeszcze cztery inne jednostki terytorialne: Piotrków Trybunalski (25,5), powiat wieluński (23), powiat sieradzki (22,1) i powiat radomszczański (21,1). Zdecydowanie najgorszy wynik - jedyny poniżej 10 - zanotowano w dzielnicy Łódź-Widzew (8,8).

"Gdy podczas jesiennego Kongresu Kultury planowaliśmy kampanię +łódzkie czyta+ to myśleliśmy głównie o mniejszych ośrodkach. Ze statystyki wynika jednak, że działania propagujące czytelnictwo są konieczne również dla tak dużego miasta jak Łódź. A przynajmniej dla niektórych jego dzielnic. Cieszyłbym się, gdyby ta kampania odbiła się jak najgłośniejszym echem, objęła wszystkie miejscowości naszego regionu i rzeczywiście przyniosła modę na czytanie książek" - powiedział marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień, który objął kampanię honorowym patronatem.

Akcję wspiera również grupa znanych osób, które zostały ambasadorami kampanii. Są wśród nich m.in. satyryk Andrzej Poniedzielski, himalaista Piotr Pustelnik i aktor Lech Dyblik. Ten ostatni podczas konferencji powiedział m.in., że wartościowa literatura zawsze się obroni i znajdzie zwolenników nie tylko wśród starszego pokolenia.

Kampania potrwa do końca roku.

Na stronie lodzkieczyta.pl dostępne są szczegóły kampanii "Łódzkie czyta", wraz z programem imprez organizowanych w jej ramach.(PAP)

duk/ ls/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)