Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Lubelskie: Drugi Sokół z PZL Świdnik dla polskich VIP-ów

0
Podziel się:

PZL-Świdnik dostarczył polskim Siłom Powietrznym drugi śmigłowiec Sokół w
wersji VIP, z pięciu zamówionych w umowie zawartej w 2011 r. - poinformowała w środę spółka.

PZL-Świdnik dostarczył polskim Siłom Powietrznym drugi śmigłowiec Sokół w wersji VIP, z pięciu zamówionych w umowie zawartej w 2011 r. - poinformowała w środę spółka.

Pierwszy Sokół przekazany został w styczniu tego roku; pozostałe trafią do odbiorcy do końca przyszłego roku. Są przeznaczone do transportowania najważniejszych osób w państwie.

Ppłk pil. Stanisław Kondrat z 1. Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie-Okęciu, który brał udział w oblotach nowego Sokoła, podkreślił, że maszyna ta ma komfortowy przedział pasażerski i nowoczesny kokpit wyposażony m.in. w nowoczesny radar pogodowy. Jest przystosowana do przewożenia maksymalnie 8 osób.

"Nowy śmigłowiec otrzyma numer boczny 1015. Na śmigłowcu nr 1014, otrzymanym w styczniu tego roku, nasi piloci wykonywali już misje o statusie HEAD z najważniejszymi osobami na pokładzie" - napisał Kondrat w komunikacie.

"Cieszy nas, że polskie Siły Powietrzne doceniają doskonałe możliwości operacyjne i komfort, które zapewniają Sokoły, oraz to, iż nasze śmigłowce z powodzeniem realizują zadania z zakresu transportu VIP" - powiedział dyrektor zarządzający PZL-Świdnik Nicola Bianco.

W Sokołach w wersji VIP kabina pasażerska została wykończona według włoskiego wzornictwa. Wyposażono ją w zintegrowany system audio pozwalający na komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną przez system łączności GSM. Kabina została dodatkowo wygłuszona, co zwiększa komfort lotu. Śmigłowce są wyposażone w system nawigacji GPS posiadający bazę przeszkód terenowych i radar pogodowy, pokazujące pilotom informacje na wyświetlaczach LCD - podała spółka.

Śmigłowiec W-3A Sokół w wersji bazowej to dwusilnikowa maszyna o maksymalnej masie startowej 6400 kg, przeznaczona do transportu maksymalnie 14 osób oraz ładunku. Posiada 4-łopatowy wirnik nośny oraz 3-łopatowe śmigło ogonowe. Wszystkie łopaty mogą być wyposażone w elektryczne elementy grzewcze. Podstawą zespołu napędowego są dwa silniki PZL-10W, o mocy startowej 662 kW każdy.

PZL-Świdnik podpisał z MON umowy na dostawę pięciu nowych Sokołów w wersji VIP oraz modernizację 14 innych śmigłowców posiadanych już przez polską armię. Wartość kontraktów wynosi łącznie 380 mln zł.

PZL-Świdnik jest jedynym polskim wytwórcą śmigłowców, zdolnym do ich samodzielnego projektowania, produkcji i serwisowania. Firma istnieje przeszło 60 lat, wyprodukowała dotychczas ponad 7,4 tys. śmigłowców. PZL-Świdnik od 2010 r. jest częścią grupy AgustaWestland.(PAP)

kop/ bno/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)