Przetarg na budowę obwodnicy Hrubieszowa (Lubelskie) wygrało konsorcjum złożone z firm: HAK Construction z Katowic, Dromet z Częstochowy i Cardo Mosty z Katowic. Jeśli nie będzie odwołań, umowa z wykonawcą może być podpisana jeszcze w lipcu.
"Wybrane zostało konsorcjum, które złożyło najkorzystniejszą ofertę. Budowę trasy o długości 9,3 km wyceniono w niej na blisko 147,5 mln zł" - poinformował w czwartek rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Krzysztof Nalewajko.
Jak dodał, cała inwestycja - łącznie z budową, wykupem gruntów, projektami i nadzorem - będzie kosztowała ok. 179 mln zł.
Jeśli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania dotyczące wyboru wykonawcy, to - po kontroli w Urzędzie Zamówień Publicznych - możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą robót. "Może to nastąpić pod koniec lipca" - zaznaczył Nalewajko.
Na przetarg wpłynęło 14 ofert. Konsorcjum, które zostało wybrane, złożyło ofertę najtańszą. Najdroższą ofertę - na kwotę 215,5 mln zł - przedstawiło konsorcjum dwóch firm Kamar z Warszawy oraz francuskie DTP Terrassement.
Obwodnica Hrubieszowa będzie miała długość 9,3 km. Dwukrotnie przechodzić będzie nad linią kolejową, przetnie też dolinę rzeki Huczwy. Zbudowane zostaną cztery mosty i siedem wiaduktów. Będzie też 18 różnych przejść dla zwierząt - m.in. dla płazów.
Powstaną drogi dojazdowe obsługujące ruch lokalny, o łącznej długości 7,4 km oraz pięć jednopoziomowych skrzyżowań z tymi drogami.
Obwodnica Hrubieszowa usprawnić ma ruch na drodze dojazdowej do przejścia granicznego z Ukrainą dla samochodów osobowych w Zosinie. Przejście to w przyszłości ma być rozbudowane i obsługiwać również ruch pojazdów ciężarowych przez granicę.(PAP)
ren/ je/