Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Lublin: Ponad 100 tys. zł kar m.in. za opóźnienia w odbiorze śmieci

0
Podziel się:

Kary umowne na łączną kwotę ponad 100 tys. zł naliczyli urzędnicy lubelskiego
ratusza dwóm firmom zajmującym się wywozem śmieci w Lublinie. Kary naliczono za opóźnienia w
odbieraniu odpadów oraz wyposażaniu posesji w pojemniki i worki.

Kary umowne na łączną kwotę ponad 100 tys. zł naliczyli urzędnicy lubelskiego ratusza dwóm firmom zajmującym się wywozem śmieci w Lublinie. Kary naliczono za opóźnienia w odbieraniu odpadów oraz wyposażaniu posesji w pojemniki i worki.

W Lublinie przetarg na wywóz i zagospodarowanie odpadów od 1 lipca wygrały dwie firmy - KOM-EKO i MPO Sita. Lublin został podzielony na siedem sektorów - KOM-EKO obsługuje cztery, a MPO Sita trzy.

Pracownicy wydziału ochrony środowiska lubelskiego ratusza na bieżąco sprawdzają, jak wykonywane są usługi tych firm, weryfikują też zgłoszenia o nieprawidłowościach od mieszkańców miasta.

"Za niezrealizowanie zapisów umowy w sierpniu naliczone zostały kary umowne dla firmy KOM-EKO, łącznie 34 850 zł, a dla MPO Sita - 71 850 zł" - poinformowała w środę rzeczniczka prezydenta Lublina Beata Krzyżanowska.

Kary dotyczą 48 udokumentowanych przypadków opóźnień w odbiorze śmieci lub odbierania ich niezgodnie z harmonogramem, a także opóźnień w dostarczaniu pojemników na śmieci czy worków. Kary naliczono według stawek przyjętych w umowie - 500 zł za dzień opóźnienia w dostarczeniu pojemników lub worków oraz 50 zł za dzień zwłoki w odebraniu odpadów.

W 27 przypadkach stwierdzonych nieprawidłowości ratusz odstąpił od naliczania kar umownych, uwzględniając złożone przez firmy wyjaśnienia i dokumenty, z których wynikało, że do opóźnień nie doszło z winy wykonawcy albo usługa nie mogła być wykonana na czas np. z powodu nieobecności mieszkańców.

Kontrole prowadzone przez urzędników, w tym także ich interwencje na skutek zgłoszeń mieszkańców, wykazały w Lublinie w sumie ponad 700 różnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu nowego systemu zbiorki odpadów. Najwięcej dotyczyło nieterminowego odbioru różnych opadów.

Krzyżanowska powiedziała, że zdecydowana większość tych zgłoszeń była załatwiana na bieżąco, po interwencji. "Lipiec jako pierwszy miesiąc obowiązywania nowego systemu traktowaliśmy jako okres przejściowy i kary nie były naliczane" - zaznaczyła.

Krzyżanowska podkreśliła, że kontrole wykonywania usług związanych z wywozem śmieci są prowadzone na bieżąco. "Zgłoszenia mieszkańców też są poddawane analizie, a przypadku stwierdzonych naruszeń umowy będą stosowane kary umowne" - dodała.

Łączny roczny koszt wywozu i zagospodarowania śmieci w Lublinie to ok. 57 mln zł.(PAP)

ren/ je/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)