*Wojewoda lubuski i marszałek województwa podpisali w środę list intencyjny w sprawie wdrażania programu elektronicznych usług dla mieszkańców ich województwa. *
Dokument ten dotyczy przygotowania, realizacji i finansowania projektu, który umożliwi mieszkańcom kontakt z administracją za pomocą internetu.
Założeniami projektu jest elektronizacja rządowej i samorządowej administracji publicznej województwa lubuskiego, m.in.: budowa infrastruktury teleinformatycznej, stworzenie portalu Wrota Lubuskie, stworzenie Cyfrowego Urzędu, budowa systemu poczty elektronicznej, wprowadzenie podpisu elektronicznego w administracji publicznej i wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów.
Informatyzacja administracji ma ułatwić mieszkańcom życie i korzystanie z usług np. urzędników wojewódzkich.
Zdaniem wojewody Wojciecha Perczaka, najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby np. mieszkaniec Żagania chcąc załatwić coś w Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. lub delegaturze urzędu w Zielonej Górze nie musiał jeździć po kilkadziesiąt kilometrów, a swoje sprawy załatwił przez internet.
Program "Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa lubuskiego" będzie realizowany w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
Strony porozumienia zobowiązały się wspólnie przygotować, a następnie w przypadku pozyskania środków z UE, wdrożyć projekt.
W tym celu zostanie powołany zespół ekspertów. Ramowy opis projektu oraz jego cele znajdą się w Koncepcji Projektu, którą opracuje Wojewódzka Rada Informatyki.
Realizacja projektu ma umożliwić również elektroniczne zarządzanie dokumentami, sprawami, procesami, elektroniczną obsługę interesanta, stworzenie systemu do zarządzania oświatą. (PAP)
kob/ mok/ gma/