95 lubuskich gmin i powiatów zyska nowy sprzęt komputerowy, dostęp do internetu, system elektronicznego obiegu dokumentów w ramach projektu "Lubuski e-urząd", który jest wart 25 mln zł. Władze województwa w czwartek podpisały umowę na jego realizację.
Projekt obejmuje swoim zasięgiem wszystkie urzędy gmin i powiatów z województwa lubuskiego, które jako pierwszy region w Polsce realizuje go w tak dużym zakresie.
"To ewenement na skalę kraju. Jesteśmy przekonani, że trzeba budować społeczeństwo informacyjne. Jest to cel strategiczny w strategii rozwoju naszego województwa" - powiedziała w czwartek marszałek Elżbieta Polak.
Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm Sygnity S.A. i Max Elektronik S.A., które dostarczą i wdrożą w urzędach system elektronicznego obiegu dokumentów. Pozwoli on na efektywne i sprawne załatwianie spraw. Działać będzie także system wymiany e-dokumentów pomiędzy poszczególnymi urzędami.
Powstanie też portal, dzięki którym mieszkańcy województwa zyskają łatwy dostęp do aktualnych informacji publicznych, turystycznych czy gospodarczych dotyczących regionu.
Dzięki systemowi e-urząd mieszkańcy regionu będą mogli np. za pośrednictwem internetu w swoim domu przesyłać do urzędów dokumenty i formularze.
"Szacuje się, że z udostępnionych rozwiązań, na co dzień korzystać będzie nawet kilkadziesiąt tysięcy osób" - powiedziała rzecznik zarządu województwa Mirosława Dulat.
Projekt jest dofinansowywany przez Unię Europejską w kwocie ponad 20 mln. Jego realizacja składa się z kilku etapów i obejmuje dostawy sprzętu, oprogramowania, wdrożenie i szkolenie dla urzędników.
Projekt ma być w całości wdrożony w 2013 roku. (PAP)
mrd/ mki/