Ponad 300 obiektów, w których mogą się odbywać konferencje, kongresy, seminaria i wyjazdy motywacyjne znalazło się w bazie małopolskich ośrodków konferencyjnych, przygotowanej przez województwo małopolskie we współpracy z urzędem miasta Krakowa.
W serwisie internetowym www.konferencje.malopolska.pl można znaleźć wykaz centrów konferencyjnych, hoteli, pensjonatów i innych obiektów, które dysponują salami konferencyjnymi i wyposażeniem umożliwiającym organizację spotkań biznesowych.
Są wśród nich także muzea, dwory, pałace i zamki. "To klimatyczne miejsca z własną historią i tajemnicą" - mówiła PAP dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego województwa małopolskiego Elżbieta Kantor.
Jak podkreśliła małopolskie obiekty konferencyjne oferują wysoki standard oraz atmosferę, którą trudno jest znaleźć w innych regionach Polski. W bazie danych są informacje o dodatkowych atrakcjach. "Poza obradami uczestnicy konferencji mogą np. wziąć udział w spływie kajakowym czy zainscenizowanym specjalnie dla nich napadzie zbójników. Dochodzi do tego nasza kuchnia" - mówiła Kantor.
Według wicemarszałka województwa Leszka Zegzdy największym atutem małopolskiej oferty konferencyjnej jest różnorodność i wyjątkowość obiektów konferencyjnych, wśród których są m.in. Zamek Królewski w Niepołomicach, Opera Krakowska, pałac w Paszkówce, dwór w Tomaszowicach czy kopalnie soli w Wieliczce i Bochni.
Region chce zainteresować Małopolską organizatorów konferencji i kongresów nie tylko z kraju, ale również z zagranicy. Województwo małopolskie wspólnie z Krakowem planuje pozyskanie środków z Unii Europejskiej na kampanię promocyjną biznesowej oferty turystycznej regionu. Ma być ona prezentowana m.in. na targach turystyki biznesowej. (PAP)
wos/ mki/ bk/