Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Massel: groźba strajku na kolei powinna zmobilizować marszałków

0
Podziel się:

Mam nadzieję, że groźba strajku w Przewozach Regionalnych wpłynie
mobilizująco na marszałków województw, by zrestrukturyzowali tę spółkę - powiedział we wtorek
wiceminister transportu Andrzej Massel. Zarząd spółki i związki zakończyły mediacje w poniedziałek.

Mam nadzieję, że groźba strajku w Przewozach Regionalnych wpłynie mobilizująco na marszałków województw, by zrestrukturyzowali tę spółkę - powiedział we wtorek wiceminister transportu Andrzej Massel. Zarząd spółki i związki zakończyły mediacje w poniedziałek.

Zarząd firmy i działające w spółce związki zawodowe nie mogą się porozumieć co do długości gwarancji zatrudnienia dla pracowników. Mediacje nie przyniosły rozstrzygnięć i w poniedziałek podpisano protokół rozbieżności. Związki zawodowe mają więc zielone światło do organizacji w spółce strajku. Swoje decyzje w tej sprawie liderzy kolejowych związków mają przedstawić we wtorek.

Massel proszony przez dziennikarzy o komentarz ocenił, że sytuacja jest "poważna". Zaznaczył, że resort transportu jest gotowy pomóc właścicielom spółki, ale - jak zaznaczył - pierwszy krok należy do marszałków.

Marszałkowie województw, do których należą udziały w Przewozach Regionalnych, mieli przedstawić plan restrukturyzacji już kilka miesięcy temu. "Niestety, jak dotąd skończyło się na luźnych koncepcjach, a planu restrukturyzacyjnego nadal nie ma" - wyjaśnił wiceminister. Pytany, ile czasu marszałkowie mają na wypracowanie koncepcji dotyczącej dalszej działalności spółki, powiedział: "szczerze mówiąc, ten czas już dawno minął".

Wiceminister wyjaśnił, że tak długo, jak nie będzie koncepcji działalności spółki, tak długo ministerstwo niewiele może zrobić. "Możemy wspomóc w zakresie restrukturyzacji tego przedsiębiorstwa, nawet wsparcia finansowego, ale musi być koncepcja. Nikt przecież nie zgodzi się na finansowanie czegoś w ciemno" - powiedział.

Tegoroczna strata największego polskiego pasażerskiego przewoźnika kolejowego sięgnie prawdopodobnie ok. 60 mln zł, natomiast strata spółki za 2014 r. urośnie do ponad 150 mln zł.

Przewozy Regionalne uruchamiają średnio 1,8 tys. pociągów w ciągu doby, z których korzysta dziennie ok. 300 tys. pasażerów.

Spółka powstała w wyniku podziału PKP w 2001 r. Przez kilka lat należała do Grupy PKP, po czym w 2008 r. w wyniku usamorządowienia jej udziały przeszły na własność zarządów 16 województw. (PAP)

her/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)