Konsorcjum spółek Bilfinger wybrano w przetargu ograniczonym na wykonawcę trasy, która wyprowadzi z centrum Płocka (Mazowieckie) ruch tranzytowy pojazdów, w tym także ciężarowych. Wartość inwestycji, która ma potrwać rok, to ponad 32,4 mln zł.
Jak poinformował w środę płocki Urząd Miasta, w skład konsorcjum, które złożyło najkorzystniejszą ofertę, wchodzą: Bilfinger Infrastructure z Warszawy - lider - oraz Bilfinger Construction z Wiesbaden (Niemcy).
Plan inwestycji obejmuje budowę pierwszego odcinka trasy tranzytowej łączącej rondo Wojska Polskiego w Płocku z zakładem głównym PKN Orlen, drogą krajową nr 60 w kierunku Ciechanowa i drogą wojewódzką nr 567 w kierunku Płońska.
"W ramach pierwszego etapu powstanie droga tranzytowa klasy - droga główna ruchu przyspieszonego o długości 1,6 km, która wyprowadzi ruch tranzytowy i ciężarowy z centrum miasta w kierunku północnym" - podał płocki Urząd Miasta. W ramach przedsięwzięcia powstanie także węzeł drogowy oraz drogi serwisowe.
Okres realizacji inwestycji przewidziano na 12 miesięcy od daty przekazania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej wraz z dokumentacją techniczną. Inwestycja prowadzona będzie w ramach zadania "Budowa łącznika pomiędzy Rondem Wojska Polskiego a węzłem obwodnicy północno-zachodniej Bielska w Płocku". (PAP)
mb/ pad/