Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

mBank: problemy techniczne z przelewami bankowymi

0
Podziel się:

Mający ok. 2,5 mln klientów mBank poinformował w poniedziałek o problemach
technicznych związanych z przelewami. Część przelewów przychodzących na konta klientów mBanku może
zawierać niepoprawne dane dotyczące np. nadawcy lub tytułu operacji. Trwają prace nad usunięciem
awarii.

Mający ok. 2,5 mln klientów mBank poinformował w poniedziałek o problemach technicznych związanych z przelewami. Część przelewów przychodzących na konta klientów mBanku może zawierać niepoprawne dane dotyczące np. nadawcy lub tytułu operacji. Trwają prace nad usunięciem awarii.

Pierwsze informacje o kłopotach bank dostał ok. godz. 11. "Z powodów technicznych część zewnętrznych przelewów przychodzących, zaksięgowanych na rachunkach klientów mBanku, mogła zawierać niepoprawne dane, np. dotyczące nadawcy lub tytułu operacji" - poinformował w poniedziałek mBank. Zapewnił, że kwoty przelewów były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku.

Obecnie trwają prace nad usunięciem awarii. Do momentu ich zakończenia nie będzie dostępny podgląd historii operacji na rachunkach.

Jak powiedział PAP rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski, bank nie podaje liczby klientów, których dotknęła awaria, do momentu jej usunięcia.

Wyjaśnił, że problem dotyczy tych klientów, którzy w poniedziałek mieli otrzymać przelew zewnętrzny z innego banku, kierowany na ich rachunek w mBanku. "Nasi klienci otrzymywali takie przelewy z prawidłową kwotą, natomiast system przepisywał nieprawidłowe dane dotyczące nadawcy, tytułu tego przelewu" - powiedział.

Dodał, że mBank robi wszystko, żeby awaria została usunięta jeszcze w poniedziałek. Powiedział też, że w momencie pojawienia się pierwszych informacji o awarii mogły pojawić się problemy z dodzwonieniem się na infolinię banku. "Mieliśmy bardzo duży ruch (telefoniczny na infolinii - PAP)" - powiedział. Zapewnił, że infolinia działa, natomiast czas oczekiwania na rozmowę z operatorem może być dłuższy niż zwykle.

"Przepraszamy za utrudnienia i informujemy, że trudności zostaną rozwiązane tak szybko, jak będzie to możliwe. Nie ma konieczności składania reklamacji i informowania o każdym niepoprawnym przypadku banku" - napisał mBank w komunikacie.

mBank jest częścią BRE Banku. Ma ok. 2,5 mln klientów. (PAP)

luo/ pad/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)