Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MI: nie przyspieszamy procedur środowiskowych i społecznych ws. dróg

0
Podziel się:

Resort infrastruktury będzie przestrzegał prawa przy przygotowywaniu
inwestycji drogowych i nie będzie przyspieszał decyzji środowiskowych czy konsultacji społecznych
dotyczących dróg - powiedział w Sejmie wiceminister infrastruktury Radosław Stępień.

Resort infrastruktury będzie przestrzegał prawa przy przygotowywaniu inwestycji drogowych i nie będzie przyspieszał decyzji środowiskowych czy konsultacji społecznych dotyczących dróg - powiedział w Sejmie wiceminister infrastruktury Radosław Stępień.

Stępień odpowiadał w Sejmie na pytanie Teresy Piotrowskiej i Pawła Olszewskiego (PO) w sprawie harmonogramu prac przy realizacji drogi ekspresowej S5 na odcinku Nowe Marzy-Bydgoszcz. Piotrowska pytała o przedłużające się procedury środowiskowe i możliwość podziału tej inwestycji na kilka etapów.

Wiceminister podkreślił, że obecny rząd musi tłumaczyć przypadki niestosowania przepisów w poprzednich latach. Nieprzeprowadzenie konsultacji społecznych czy skracanie procedur środowiskowych może prowadzić do odebrania unijnego finansowania takich dróg.

Wiceminister tłumaczył, że rząd nie będzie przyspieszał procedur, by nie doszło do złamania prawa. "Zarówno postępowanie w sprawie oceny środowiskowej, jak i konsultacje społeczne są konieczne i naruszenie jakichkolwiek elementów tych procedur jest naruszeniem prawa. Rząd do tego nie chce dopuścić" - podkreślił.

"Będziemy respektować procedury związane z ochroną środowiska i społeczne, bo byłyby to zbyt kosztowne dla państwa, jako inwestora, błędy" - podkreślił.

Odpowiadając szczegółowo na pytanie o drogę S5, podał, że ta trasa - od węzła z autostradą A1 Gdańsk-Warszawa - zacznie się w wybudowanym już węźle Nowe Marzy i będzie prowadziła do Bydgoszczy. Jej długość to 75,4 km. Budowę zaplanowano na lata 2012-13. Wykonano już studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. "Czekamy na decyzje środowiskowe, zakończenie tego etapu zaplanowano na marzec 2010 r." - podał.

Stępień podkreślił, że trasę można byłoby podzielić na 3 odcinki po ok. 25 km., jednak i tak rozpoczęcie prac budowlanych może się na nich zacząć dopiero po zakończeniu procedur i uzyskaniu przewidzianych w przepisach prawa zgód.

"Nie mam żadnych informacji o zagrożeniu dla tej inwestycji, według mojej wiedzy ta inwestycja będzie realizowana" - powiedział wiceminister. Podał, że szczegółowy harmonogram prac przekaże posłom na piśmie. (PAP)

ago/ je/ mag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)