Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ministerstwa promują swoje inicjatywy w radiu i telewizji

0
Podziel się:

Prawie 4 mln zł wydało w I półroczu 2012 r. na płatne ogłoszenia oraz
reklamy telewizyjne i radiowe Ministerstwo Gospodarki. Resort edukacji zapłacił nadawcom przeszło 3
mln zł, a resort finansów - ponad 1,5 mln zł.

Prawie 4 mln zł wydało w I półroczu 2012 r. na płatne ogłoszenia oraz reklamy telewizyjne i radiowe Ministerstwo Gospodarki. Resort edukacji zapłacił nadawcom przeszło 3 mln zł, a resort finansów - ponad 1,5 mln zł.

Z pytaniem w sprawie wydatków na reklamy, płatne ogłoszenia i audycje sponsorowane wystąpił do poszczególnych ministrów Zbigniew Girzyński (PiS). Z udzielonych odpowiedzi wynika, że nie wszystkie resorty decydowały się na kampanie radiowo-telewizyjne, a te, które ponosiły takie wydatki, finansowały je zarówno ze środków unijnych, jak i budżetowych.

Najbardziej szczegółowo na pytanie posła odpowiedziało Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Z informacji widniejącej na stronach sejmowych wynika, że pieniądze były wydane głównie z funduszy unijnych i europejskich, a miały na celu popularyzację tych funduszy. Resort wydał je m.in. na współfinansowanie odcinków serialu "M jak miłość" (TVP2) - ponad 184 tys. zł, na współfinansowanie teleturnieju "Jeden z dziesięciu" (TVP1) - ponad 350 tys. zł, na "Wielki Test o Europie" (TVP1) - 200 tys. zł, na projekt "Szlakiem Gwiazd" (TVP1) - 97 tys. zł, na projekt "Z Europą po skarby" (TVP1) - ponad 80 tys. zł, na projekt "Poziom 2.0 - Fundusze Europejskie - Kasa dla Was" (TVP2) - prawie 131 tys. zł. Na ogólnopolski cykl programów informacyjnych o funduszach europejskich "Eurowiadomości" MRR przekazało trzem stacjom: TVP Info, TV Polonia i TVP Katowice w sumie ponad 200 tys zł.

Najwięcej na reklamy i płatne ogłoszenia w stacjach telewizyjnych i radiowych wydało w I półroczu Ministerstwo Gospodarki. W sumie były to prawie 4 mln zł, z tego spoty emitowane w Telewizji Polsat kosztowały ponad 1 mln 142 tys. zł, w TVP - przeszło 880 tys. zł, w TVP Info - ponad 119 tys. zł, w TVN - ponad 204 tys. zł, w TVN24 - 237 tys. zł, w MIX TVN - blisko 170 tys. zł. Na reklamach i ogłoszeniach zleconych przez resort gospodarki zarobiły też: TVN7, TV Puls, TVN Turbo, TVN Meteo, Discovery, Szczeciniak Eska, Time Koszalin i ZP Trójmiasto. W odrębnej pozycji prezentowana jest też kwota przekazana domowi mediowemu At Media - w I półroczu br. było to ponad 340 tys. zł.

Ministerstwo Edukacji Narodowej prowadziło w pierwszym półroczu tego roku jedną kampanię, w ramach której emitowany był spot "Wykształcić swoją karierę". Jak poinformowano, kampania trwała dwa miesiące i kosztowała ponad 3 mln 174 tys. zł, z czego niemal 2,7 mln zł zostało sfinansowanych z środków unijnych, a reszta z budżetu państwa. Realizację tej kampanii MEN zleciło jednemu z domów mediowych, który wykupił czas antenowy w stacjach telewizyjnych: TVN, Polsat i TVP oraz na stronach internetowych portali: Onet.pl i Wirtualna Polska.

Resort finansów wydał na płatne ogłoszenia oraz reklamy telewizyjne i radiowe łącznie ponad 1 mln 575 tys zł. Z tej kwoty na spoty w Telewizji Polskiej resort finansów przeznaczył ponad 619 tys. zł, w tym prawie 36 tys. zł - w TVP Info. Ogłoszenia emitowane w telewizji Polsat kosztowały prawie 444 tys. zł, w Polsat News - blisko 51 tys. zł, w Polsat Cafe - przeszło 24 tys. zł, w Polsat Film - ponad 17 tys. zł. Emisje w TVN kosztowały Ministerstwo Finansów ponad 126 tys. zł, a w TVN24 - przeszło 46 tys zł. Ministerstwo Finansów zleciło też emisję dwóch spotów radiowych w grupie radiowej RMF FM za ponad 246 tys. zł. W informacji nie podano czemu poświęcone były reklamy zlecone pzrez ten resort.

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego kupiło w I półroczu czasy antenowe i w audycje za łączną kwotą prawie 1 mln 492 tys. zł. Za te pieniądze zostały wyemitowane audycje w TVP1 - za blisko 720 tys. zł, w Radiu Zet - za 369 tys. zł, w radiu RMF FM - za ponad 221 tys. zł oraz w radiu Planeta FM i Antyradiu - za ponad 181 tys. zł. Środki te pochodziły z projektu realizowanego w ramach unijnego programu operacyjnego Kapitał Ludzki.

Ministerstwo Rolnictwa wydawało w I półroczu na emisje w radiu i telewizji głównie środki współfinansowane z funduszy europejskich. Na spoty i audycje poświęcone Programowi Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 resort rolnictwa wydał ponad 1 mln zł. Programy były realizowane w TVP1, Ogólnopolskiej Telewizji Rolniczej TVR, w Polskim Radiu oraz Radiu ZET. Z kolei spoty poświęcone rolnictwu ekologicznemu były realizowane w TVP2 i TVP Info. Łączna wartość tego zlecenia to blisko 486 tys. zł. Na popularyzację znaku "Poznaj dobrą żywność" resort rolnictwa przekazał stacjom TVP1 i TVP Info oraz Radiu ZET i Polskiemu Radiu w sumie ponad 390 tys. zł. Resort realizuje też - jak wyjaśniono w odpowiedzi na pytanie posła Girzyńskiego - uzupełniające działania informacyjno-promocyjne. Ich koszt w ciągu sześciu miesięcy tego roku to ponad 110 tys. zł.

Niewiele mniej, bo ponad 197 tys. zł przeznaczono dla rozgłośni regionalnych Polskiego Radia na projekt "Zmiany na lepsze, czyli Fundusze Europejskie w Polsce". Podobną kwotę - ok. 195 tys. zł - kosztował projekt "Program na sukces" realizowany na antenie Radia ZET, a projekt "Giełda Funduszy II" na antenie radia RMF FM to wydatek ponad 183 tys. zł.

Ministerstwo Sprawiedliwości wydało w I półroczu ponad 737 tys. zł. Na kampanię w Polsacie resort sprawiedliwości przeznaczył ponad 154 tys. zł., w telewizji TVN - przeszło 164 tys. zł. Zamówił też spoty, związane głównie z kampanią emerytalną, w TVN24, TVN CNBC, TVP i TV Biznes. Ministerstwo zleciło też emisję w grupie radiowej RMF FM - za niemal 200 tys. zł.

Za dwutygodniową kampanię reklamową w stacji CNN International, promującą inwestycje zagraniczne w Polsce, Ministerstwo Skarbu Państwa zapłaciło przeszło 350 tys. zł.

Ponad 250 tys. zł wydało przez sześć miesięcy tego roku na płatne ogłoszenia i reklamy Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Z tej kwoty resort zapłacił stacji TVP1 ponad 75 tys. zł, TVP2 - przeszło 37 tys. zł, Telewizji Polsat - ponad 23 tys. zł, stacji TVN - ponad 34 tys. zł, a TVN24 - ponad 12 tys. zł. Na emisję płatnych ogłoszeń w Polskim Radiu resort pracy wydał przeszło 67 tys. zł - wynika z informacji przekazanych do Sejmu przez resort.

Żadnych wydatków za emisje reklam i spotów telewizyjnych i radiowych nie poniosły w I połowie tego roku ministerstwa: Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Spraw Zagranicznych, Zdrowia, Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Administracji i Cyfryzacji oraz Środowiska.

Odpowiedzi nie udzieliły jeszcze resorty: Spraw Wewnętrznych, Obrony Narodowej, Sportu i Turystyki. (PAP)

kjed/ woj/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)