Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MSW: dwukrotnie więcej pieniędzy na telefon ws. zaginionych dzieci

0
Podziel się:

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ogłosiło konkurs na prowadzenie
ogólnopolskiego telefonu interwencyjnego w sprawie zaginionych dzieci 116 000. Na realizację tego
zadania w 2012 r. MSW przeznaczy 200 tys. zł, dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ogłosiło konkurs na prowadzenie ogólnopolskiego telefonu interwencyjnego w sprawie zaginionych dzieci 116 000. Na realizację tego zadania w 2012 r. MSW przeznaczy 200 tys. zł, dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.

Linia 116 000 uruchomiona została w Polsce w marcu 2009 r., do tej pory obsługiwana była przez Fundację Itaka - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Działa przez całą dobę, jest bezpłatna.

W 2007 r. Komisja Europejska zdecydowała o rezerwacji krajowego zakresu numerów zaczynających się na 116 na usługi społeczne. Chodziło o to, by obywatele całej Europy mogli otrzymać tę samą usługę, dzwoniąc na ten sam numer. Linia 116 000 to numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 - telefon zaufania dla dzieci, trzeci numer - 116 123 - został zarezerwowany dla telefonu zaufania dla dorosłych.

Jak poinformowała rzeczniczka MSW Małgorzata Woźniak, oferty w konkursie na prowadzenie w tym roku linii 116 000 można składać do 14 marca. Organizacja pozarządowa, która wygra konkurs, będzie odpowiedzialna za prowadzenie telefonu interwencyjnego w sprawie zaginionych dzieci oraz za prowadzenie działań informacyjnych dotyczących funkcjonowania linii, a także za współpracę z instytucjami zaangażowanymi w poszukiwania zaginionych dzieci m.in. z policją.

Woźniak powiedziała PAP, że resortowi zależy m.in. na tym, by większe środki pozwoliły na zwiększenie czasu pracy ekpertów - m.in. psychologów przy infolinii. "Będziemy zwracać m.in. na tę kwestię uwagę przy rozpatrywaniu ofert. Oczywiście, wybrana zostanie najlepsza" - dodała.

Jak powiedziała PAP Joanna Gogolińska z Fundacji Itaka, także w tym roku organizacja ubiegać się będzie o prowadzenie linii 116 000. Wyraziła nadzieję, że podwojenie środków na funkcjonowanie telefonu ułatwi jego obsługę. "W poprzednich latach przeznaczano na numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci mniej pieniędzy niż na inne linie, choć ta funkcjonuje przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Byliśmy zmuszeni do poszukiwania dodatkowych środków, m.in. od sponsorów, czy z 1 procenta" - wyjaśniła.

Jak poinformowała Woźniak, w 2011 r. na prowadzenie telefonu w sprawie zaginionych dzieci ówczesne MSWiA przeznaczyło 100 tys. zł, zaś 150 tys. zł przeznaczono na telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111, który działa od poniedziałku do soboty w godz. 12-20 (zadanie to realizuje Fundacja Dzieci Niczyje).

Według danych policji w 2010 r. zgłoszono 118 zaginięć dzieci do 7 lat, 436 zaginięć dzieci w wieku 7-14 lat oraz 2 tys. 915 zaginięć dzieci w wieku 14-17 lat.(PAP)

akw/ pru/ bno/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)